خبرگزاری کار ایران

صدور رای بازگشت به کار و تبدیل وضعیت ۴۲ نفر از نیروهای شرکتی مخابرات اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۲۸۸

رای هیئت حل اختلاف به نفع ۴۲ نفر از نیروهای شرکتی مخابرات اهواز صادر شد. طبق این رای حکم بازگشت به کار این نیروها و تغییر وضعیت آن‌ها از نیروهای قرارداد موقت به نیروهای دائم صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (22 آذر ماه) رای هیئت حل اختلاف به نفع ۴۲ نفر از نیروهای شرکتی مخابرات اهواز صادر شد. طبق این رای حکم بازگشت به کار و تغییر وضعیت این نیروها از نیروهای قرارداد موقت به نیروهای دائم صادر شد. همچنین کارفرما ملزم به پرداخت حق السعی این کارگران شد. 

پیشتر نیز رای هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به نفع نیروهای رامشیر، باغملک، ماهشهر و گتوند صادر شده است. 

گفتنی است؛ ۷۰ نفر از کارگران مخابرات اهواز در اعتراض به نوع قرادادهایشان دو ماه قرارداد کار را امضا نکردند و بدون قرارداد به کار خود ادامه دادند. این کارگران به استناد تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قراداد خود از موقت موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند. براساس این ماده قانونی «در کارهایی که طبع آن‌ها جنبه مستمر دارد. در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود.»

این کارگران بعد از دو ماه به دلیل‌ عدم امضای قرارداد از کار اخراج شدند اما بعد از تنظیم شکایت، هیات حل اختلاف به نفع آن‌ها رای داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز