خبرگزاری کار ایران

سرپیچیِ مخابرات خوزستان از اجرای احکام مراجع حل اختلاف/ نیروهای مخابرات ماهشهر پشت در ماندند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۱۳۷

صبح امروز (شنبه ۱۳ آذرماه) نیروهای مخابرات ماهشهر با وجود در دست داشتنِ حکم اجرای احکام، نتوانستند وارد اداره مخابرات شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (شنبه ۱۳ آذرماه) نیروهای مخابرات ماهشهر با وجود در دست داشتنِ حکم اجرای احکام، نتوانستند وارد اداره مخابرات شوند. 

پیشتر هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف حکم بازگشت به کار و تبدیل قرارداد این نیروها از موقت به دائم را صادر کرده بودند. این حکم بعد از مراجعه‌ی کارگران به اجرای احکام دادگستری و صدور حکم اجرای احکام ضمانت اجرایی پیدا می‌کند اما کارفرما همچنان از اجرای حکم بازگشت به کار این نیروها ممانعت می‌کند. 

در حال حاضر نیروهای رامشیر، باغملک و ماهشهر با وجود صدور حکم اجرای احکام، اجازه‌ی بازگشت به کار ندارند. این نیروها می‌گویند حراستِ مخابرات از ورود آن‌ها به اداره ممانعت می‌کند. 

همچنین به گفته‌ی منابع کارگری؛ تمام حسابهای خدمات اول که پیمانکار مخابرات است به دلیل شکایتهای پی در پی بسته شده و حدود یک سال است که حقوق نیروهای از طریق مخابرات پرداخت می‌شود. 

گفتنی است؛ حدود ۷۰ نفر از نیروهای مخابرات استان خوزستان که دو ماه بدون قرارداد به کار خود ادامه داده بودند، با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قراداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند. رای هیأت تشخیص به نفع این نیروها صادر شد و رأی هیأت حل اختلاف نیز برای تعدادی از مناطق صادر شده است. 

در حال حاضر کارفرما به بهانه‌ی‌ عدم امضای قراداد این کارگران را اخراج کرده است در صورتیکه مطابق قانون کار و رایی که توسط هیاتهای تشخیص و حل اختلاف صادر شده است؛ این کارگران نیروهای دائم مخابرات به حساب می‌آیند و باید به کار خود برگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز