خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران شهرداری لوشان از واکنش مسئولان شهری/ در صورت عدم پرداخت حقوق دوباره اعتراض می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۱۷۴

حدود ۸۰ کارگر شهرداری لوشان از مسئولان این شهر به دلیل بی‌توجهی به خواسته صنفی آنان در تجمع روز‌های ۲۵.۲۴ و ۲۶ اردیبشت ماه انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۸۰ نفر از کارگران مجموعه شهرداری لوشان که در روزهای (۲۴.۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه) به مدت سه روز در اعتراض به معوقات مزدی و در واکنش به رفتار توهین‌آمیز مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند، بار دیگر از بی‌توجهی مسئولان شهری نسبت به مطالبات صنفی خود گله‌مند شدند.

این کارگران با بیان اینکه در روزهای تجمع هیچ یک از مسئولان شهری و اعضای شورای شهر به خواسته قانونی کارگران شهرداری پاسخ قاطعانه‌ای ندادند، در ادامه گفتند: ما کارگران شاغل در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری لوشان با امید به حمایت اعضای شورای شهر به دفاتر آنان مراجعه کردیم اما هنوز واکنشی که بیانگر توجه آن‌ها به مشکلاتمان باشد را ندیده‌ایم.

آنان با بیان اینکه مسئولان شهری و شورای شهر به ظاهر با کارگرانی همانند ما که چندین ماه دستمزد معوقه نیز طلب دارند همراه هستند اما در واقع ما بدون حامی هستیم، در ادامه تصریح کردند: در تجمع سه روزه خود متوجه شدیم مسئولان شهری و اعضای شورای شهر لوشان نمی‌خواهند به صورت مستقیم درگیر مشکلاتمان بشوند.

به گفته کارگران شهرداری لوشان؛ نه تنها مسئولان شهری به مشکلاتمان رسیدگی نمی‌کنند بلکه سعی دارند به هر نحو موضوع مطالباتمان را هم تکذیب کنند که نمونه آن مصاحبه اخیر شهردار با یکی از رسانه‌های رسمی کشور بود.

طبق اظهارات این کارگران؛ بیش از شش ماه است که کارگران شهرداری لوشان حقوق طلب دارند و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌اند مربوط به آبان ماه سال ۹۹ بوده است. در واقع شهردار که مدعی است این مطالبات مربوط به شهردار قبلی است و ایشان از آغاز مدیریت خود هر ماه حقوق داده‌اند، درواقع مطالباتی که تا آبان ماه پرداخت شده مربوط به معوقات شهرداران قبلی بوده است.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای مجموعه کارگران شهرداری لوشان تصریح کردند: شهردار در بخشی از مصاحبه خود گفته است تعدادی از کارگران حقوق خود را به‌روز دریافت می‌کنند و تعدادی دیگر دو ماه طلب دارند. در پاسخ به آقای شهردار باید بگویم کارگران شهرداری لوشان در ده سال گذشته هیچ وقت حقوق خود را به‌روز دریافت نکرده‌اند. در عین حال کارگرانی که ایشان مدعی‌اند دوماه طلب دارند حدود ۱۰ نفرند که از دو ماه پیش کار خود را به صورت روزمزدی آغاز کرده‌اند.

کارگران با انتقاد از شهردار تاکید کردند: شهردار می‌تواند به‌جای مخارج غیرضروری، همانند پروژه چراغانی میدان بسیج یا درختکاری بخشی از فضای سبز شهر می‌توانستند بخشی از مطالبات معوقه کارگران را بپردازد.

کارگران با بیان اینکه انتظار داشتیم آقای شهردار بعد از رفتار توهین‌آمیزی که با دو تن از کارگران داشت، حداقل از آن‌ها عذرخواهی می‌کرد، در پایان افزود: در صورتی که شهردار بخواهد بعد از اتمام دو هفته فرصتی که از کارگران برای پرداخت حقوق گرفته بی‌توجهی نشان دهد، مجددا اعتراضات خود را از سر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز