خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران شهرداری لوشان از عدم وصول‌ طلب مزدی پیش از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۳۸۶

کارگران شهرداری لوشان در آستانه سال نو خواستار دریافت بخشی از مطالبات معوقه خود شدند.

تعدادی از کارگران شهرداری لوشان در استان گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: بابت مطالبات مزدی پنج تا شش ماه طلبکاریم و با توجه به مخارج سنگین سال نو از کارفرما می‌خواهیم بدهی خود را پرداخت کند.

به گفته آنها؛ هم اکنون در لوشان که یکی از شهرهای شهرستان رودبار در استان گیلان است، نزدیک به ۸۰ کارگر خدماتی و فضای سبز به صورت قراردادی مشغول کارند که در روزهای پایانی سال نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود برای نوروز هستند.

براساس گفته این کارگران؛ به صورت مشخص حجم معوقات مزدی کارگران مجموعه شهرداری حدود ۵ تا ۶ ماه برآورد می‌شود که پرداخت آن از شهریور ماه به تاخیر افتاده و تاخیر در پرداخت عیدی‌ها در این روزهای پایان سال هم به نگرانی دامن زده است.

کارگران شهرداری لوشان با بیان اینکه شهرداری لوشان دچار کمبود منابع مالی است و نبود درآمد کافی و وجود مطالبات موجب شده تا شهرداری نتواند دستمزد کارگران و کارکنان شاغل خود را بپردازد، در ادامه افزودند: کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن چندین ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند اما همچنان در حال انجام خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

به گفته آنها؛ اگر شهرداری راهکاری برای پرداخت بدهی‌های خود به کارگران پیدا نکند همه کارگران برای تامین هزینه‌های سال نو دچار مشکل خواهند شد.

کارگران در ادامه تصریح کردند: تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران شهرداری لوشان در حالی ادامه‌دار شده که مسئولان شهری وعده اصلاح وضعیت و پرداخت مطالبات کارگران را می‌دهند که تا این لحظه عملی نشده است.

یکی از کارگران شهرداری لوشان گفت: جدا از مشکلاتی که در پرداخت مزدی وجود دارد، ما با مشکل پرداخت حق بیمه مواجه‌ هستیم.

بنا به اظهارات وی؛ در حال حاضر حدود ۱۴ تا ۱۵ ماه حق بیمه کارگران شهرداری لوشان پرداخت نشده و مطالبات بازنشستگی تعدادی از کارگران بازنشسته نیز وصول نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز