خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

عدم اجرای درست قانون حمایت از معلولان/ ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۱۴۱

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ ، گفت: معلولان قشر سختی کشیده‌ای هستند که برایشان قانون نوشته شده، اما به دلیل اینکه این قانون نیازمند تامین ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه است تاکنون به خوبی اجرایی نشده است.

مجتبی یوسفی در  گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه برخی از قوانین در کشور وجود دارند که هنوز اجرایی نشده‌اند، گفت: یکی از این قوانین، قانون جامع حمایت از معلولان است که از سال ۹۶ تاکنون بخشی عمده‌ای از آن اجرایی نشده است. 

وی با بیان اینکه باید در کشور قوانینی نوشته شود که قابلیت اجرایی شدن داشته باشند، ادامه داد: بیشتر قوانینی که اجرا نمی‌شوند به این دلیل است که منابع مالی آن‌ها تامین نمی‌شود، نباید در قانون‌نویسی به سمتی حرکت کنیم که حرمت آن را بشکنیم. 

نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه پیش از تصویب یک قانون باید بار مالی آن را پیش‌بینی کنیم، عنوان کرد: معلولین قشر سختی کشیده‌ای هستند که برایشان قانون نوشته شده، اما به دلیل اینکه این قانون نیازمند تامین ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه است تاکنون به خوبی اجرایی نشده است. 

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه اگرچه وضع اقتصادی کشور نامناسب است اما باید در بودجه سال ۱۴۰۰ به اقشار کم درآمد و نیازمند از جمله معلولان توجه ویژه‌ای کرد، گفت: برخی از خانواده‌های هستند که یک تا سه معلول دارند که باید در بودجه سال ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به آن‌ها کرد. 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه در کمیسیون به دنبال افزایش بودجه نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد برای ارائه خدمات بهتر به اقشار آسیب‌پذیر همچون معلولین بودیم، اظهار داشت: در تبصره ۱۴ و ۱۲ بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به این موضوع در کمیسیون انجام شده است و امیدواریم در صحن مجلس نیز با کمک نمایندگان مصوبات خوبی در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز