خبرگزاری کار ایران

مطالعه طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۹۹۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای مطالعه طرح جامع گردشگری این استان به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایلنا علیرضا جیلان اظهارداشت: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مطلوبی در حوزه گردشگری به‌ویژه در بخش‌های تاریخی، ورزشی و طبیعی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود 800 جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری افزود: به‌همین منظور تهیه و تدوین طرح و سند جامع گردشگری استان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای این حوزه به‌شمار می‌رود.

جیلان به برنامه‌ها و سیاست‌های مسئولان ملی و استانی در دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در استان‌های مستعد مانند چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در یک‌سال اخیر به‌منظور توزیع عادلانه امکانات و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری استان راه‌اندازی اردگاه‌های گردشگری در دستور کار گرفت.

وی افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران با هدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران به‌منظور سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان پیش‌بینی شده است.

جیلان جذب سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی، نیمه‌دولتی، خصوصی و بنیادهای ملی در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و اضافه کرد: رونق گردشگری به محرومیت‌زدایی از استان منجر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز