خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌فرهنگی قزوین خبر داد؛

آغاز مرحله جدید مرمت کاروانسرای تاریخی خرزان کوهین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۲۳

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی–‌فرهنگی مرحله جدید ساماندهی و مرمت کاروانسرای تاریخی خرزان کوهین از توابع شهرستان قزوین آغاز شد.

به گزارش ایلنا، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: کاروانسرای تاریخی خرزان واقع در روستای خرزان بخش کوهین از آثار ارزشمند مربوط به دوره قاجار است که از سال ۸۷ چندین دوره مرمت در بخش‌های آسیب‌دیده این بنای تاریخی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صورت گرفته و در حال حاضر نیز مرحله جدیدی از ساماندهی و مرمت آن از محل اعتبارات اداره‌کل و تحت نظارت فنی کارشناسان مرمت این سازمان در حال انجام است.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین افزود: آخرین مرحله مرمت این بنا در سال ۹۸ انجام شده که شامل خاک‌برداری و سبک‌سازی بام، دفع رطوبت و عایق‌کاری و بهسازی دیوار سنگی بود و در این مرحله از مرمت این بنای تاریخی نیز بام‌سازی، مرمت طاق‌ها و دیواره‌ها اجرا خواهد شد.

نورانی گفت: کاروانسرای تاریخی خرزان در روستای خرزان بخش کوهین در مسیر قزوین به شمال واقع شده و در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۱۸۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده ‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز