خبرگزاری کار ایران

شاگردان‌کواچ در پنجمین‌ آزمون‌جهانی؛

جایگاه نوزدهم، بالاترین عنوان‌جهانی والیبال‌ایران

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۳۲۶

تیم ملی والیبال ایران تاکنون در ۴ دوره این مسابقات شرکت کرده که در مجموع ۴ دوره ۴ پیروزی کسب کرده است.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان‌جهان از هشتم شهریورماه در لهستان آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال ایران تاکنون در ۴ دوره این مسابقات شرکت کرده که در مجموع ۴ دوره ۴ پیروزی کسب کرده است. نخستین حضور تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان جهان به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هفتمین دوره این رقابت‌ها است. بلغارستان در آن دوره(سال ۱۹۷۰) میزبان رقابت‌های قهرمانی‌جهان بود و تیم ملی والیبال‌ایران ۱۱ مسابقه در آن دوره برگزار کرد که ۴ پیروزی و ۷ شکست حاصل آن بود. ملی پوشان والیبال ایران در این دوره از رقابت‌ها با کسب رتبه بیست و یکم جهان به کار خود پایان دادند.

والیبال ایران برای حضور دوباره در مسابقات قهرمانی جهان ۱۸ سال صبر کرد تا در سال ۱۹۹۸ برای دومین بار به این رقابت‌ها راه یافت. تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات که به میزبانی ژاپن برگزار شد، ۳ شکست در دور مقدماتی را پذیرفت و با کسب رتبه نوزدهمی از دور رقابت‌ها حذف شد.

شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان سومین تجربه حضور تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات محسوب می‌شود که ملی پوشان کشورمان ۵ شکست متوالی را تجربه کردند و با رتبه بیست و یکمی از این دوره از رقابت‌ها حذف شدند.

تیم ملی والیبال ایران ۴ سال بعد یعنی هفدهمین دوره مسابقات والیبال‌قهرمانی‌جهان در ایتالیا(۲۰۱۰) برای چهارمین بار در مسابقات جهانی به میدان رفت و برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی موفق به کسب یک پیروزی در این رقابت‌ها شد.

ملی‌پوشان ایران با هدایت زنده‌یاد حسین معدنی موفق به شکست ژاپن شدند و در برابر ایتالیا نیز به رغم ارائه یک دیدار عالی ۳ بر ۲ مغلوب شدند و در نهایت به جایگاه نوزدهم جهان اکتفا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز