خبرگزاری کار ایران

هدف اصلی باید پیشرفت ورزش باشد؛

هاشمی‌طبا: نگاه صرفا مدال آوری رویکرد درستی نیست / نباید ورزشکاران را بی انگیزه کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۱۷۵

در زمان مسئولیت بنده، ورزشکارانی که در رشته‌های خودشان پیشرفت داشتند را بدون در نظر گرفتن رشته، اعزام می‌کردیم. به این دلیل که هدف اصلی این است که بتوانیم در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم.

رئیس اسبق کمیته‌ ملی‌المپیک معتقد است در بازی‌های آسیایی اگر قرار باشد ما فقط کسانی را اعزام کنیم که شانس مدال‌آوری دارند، بنابر این باید از همه کشورها در هر رشته ۳ یا ۴ نفر شرکت کنند که در این صورت این رقابت‌ها هیجان و جذابیت خود را از دست خواهد داد.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی هاشمی‌طبا با اشاره به اینکه در بازی‌های آسیایی و المپیک، کشورها با تمام قوا شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در زمان مسئولیت بنده، ورزشکارانی که در رشته‌های خودشان پیشرفت داشتند را بدون در نظر گرفتن رشته، اعزام می‌کردیم. به این دلیل که هدف اصلی این است که بتوانیم در بازی های آسیایی شرکت کنیم.

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی ادامه داد: در بعضی رشته‌ها، قهرمانان دنیا در آسیا هستند، مثل ژیمناستیک، بدمینتون یا پینگ‌پنگ. بنابراین اگر نگاه ما صرفا به مدال باشد، ورزشکاران این رشته‌ها از این مسابقات محروم می‌شوند. در حالیکه ما باید کاری کنیم که ورزشکاران کشور هدف‌شان پیشرفت باشد.

وی در پاسخ به این سوال که نگاه شما در رابطه با اعزام ورزشکاران چیست، اظهار داشت: نگاه صرف به مدال، نگاه درستی نیست، زیرا معلوم نیست کدام ورزشکار در مسابقات مدال می‌آورد. این دیدگاه که تنها باید کسانی که در آینده مدال می‌آورند اعزام شوند هم نقض غرض فلسفه بازی‌های آسیایی است.

عضو پیشین کمیته بین المللی المپیک افزود: بعضی رشته‌ها در آسیا وجود دارند که ما شانس کمی برای مدال‌آوری داریم، اما ورزشکاران این رشته‌ها واقعا زحمت می‌کشند و کار می‌کنند. اینها چه گناهی کرده‌اند که بهترین‌ها و قهرمانان جهان این رشته‌ها در آسیا هستند. بنابر این محروم کردن این ورزشکاران ظلم است و بهتر است ضابطه‌هایی در مورد پیشرفت ورزش ها و ورزشکاران داشته باشیم.

هاشمی‌طبا در پایان با اشاره به آیین‌نامه اعزام‌ها در زمان مسوولیت خود در سازمان تربیت‌بدنی وقت یادآور شد: در آن زمان هر تیم و ورزشکاری که زحمت می‌کشید و رو به پیشرفت بود، صرف‌نظر از اینکه مدال می‌گیرد یا نمی‌گیرد، به بازی‌ها اعزام می‌شد. چرا که در آن هنگام ضابطه‌هایی وجود داشت که طبق آن رشته‌هایی که پیشرفت داشتند و ورزشکارانی که از آمادگی‌های مناسب برخوردار بودند، اعزام می‌شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز