خبرگزاری کار ایران

لغو دیدارهای آلمان، بلژیک و هلند

تاثیر طوفان روی فوتبال اروپا

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۰۴۵

مسابقات لیگ‌های بلژیک، هلند و آلمان به دلیل طوفان اخیر در قاره اروپا لغو شده است.

به گزارش ایلنا، لیگ‌های بزرگ فوتبال در اروپا مجبور به لغو برنامه‌های آخر هفته خود به دلیل وضعیت وخیم آب و هوایی شدند. لیگ‌های بوندسلیگا، اردویسه و بلژیک در اقدامی هماهنگ تمامی بازی‌های روز یکشنبه را به دلیل داشتن سیستم هوایی ملقب به "Storm Ciara"  یا "Storm Sabine"  را لغو کردند.

طوفان شدید زمستانی، که از آن با نام گسترده "سیارا" یاد شده است، پیش از آنکه صبح یکشنبه در شمال اروپا حرکت کند، از اقیانوس اطلس نزدیک شده بود. مقامات هشدار داده‌اند که طوفان شدید زمستانی وزش باد طوفان تا 120 کیلومتر (75 مایل) در ساعت به ارمغان خواهد آورد، همچنین انتظار می‌رود باران شدید و رعد و برق نیز در مناطقی از این قاره رخ دهد. این شرایط به احتمال زیاد باعث اختلال شدید در تقویم فوتبال اروپا خواهد شد، به خصوص در مسابقات بوندس لیگا که پس از ارزیابی سرویس هواشناسی آلمان برخی از مسابقاتش را لغو کرد. 

رقابت بین بوروسیا مونشن گلادباخ با کلن در هفته بیست و یکم بوندسلیگا به دلیل طوفان، که در آلمان لقب 'سابین' به دست آورده لغو شده است. باشگاه کلن در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این مسابقه به تعویق افتاده استکه در آن آمده است: "دربی در گلادباخ روز یکشنبه برگزار نمی‌شود." پیش بینی سازمان هواشناسی آلمان این بود که پس از سوت آغاز مسابقه طوفان شدید به ورزشگاه برسد و برگزاری مسابقه را با مشکل همراه کند. در نهایت با هماهنگی شهرداری مونشن گلادباخ، آتش نشانی، پلیس و لیگ برتر فوتبال آلمان این مسابقه لغو شد. با توجه به اینکه هنوز زمان دقیق برگزاری این دیدار مشخص نیست اما هوادارانی که برای این بازی بلیت تهیه کرده بودند نیازی نخواهند داشت که دوباره در بلیت فروشی شرکت کنند. 

با وجود این مسائل دیگر دیدار روز یکشنبه بین تیم‌های بایرن مونیخ و لایپزیگ برگزار شد. همچنین اردیویسه و سازمان لیگ‌های فوتبال بلژیک نیز تمام بازی‌های برنامه ریزی شده در روز یکشنبه را لغو کردند و فدراسیون فوتبال بلژیک نیز با صدور بیانیه‌ای این تصمیم نهایی را توضیح داد. KNVB این تصمیم را از طریق وب سایت رسمی خود اعلام کرد و اظهار داشت: "بازی کردن فوتبال در آن شرایط آب و هوا غیرمسئولانه است. موسسه هواشناسی رویال هلند به دلیل نزدیک شدن به طوفان سیارا، روز یکشنبه کد نارنجی را برای کل کشور اعلام کرد. پیش بینی می‌شود طوفان با پیشرفت روز به روز افزایش یابد و به طوفان‌هایی با قدرت 120 کیلومتر در ساعت افزایش یابد. بدین ترتیب تصمیم گرفتیم که تمام بازی‌های روز یکشنبه را لغو کنیم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز