خبرگزاری کار ایران

سیتی شبیه بارسای دوران گواردیولا شده

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۰۳۵

ایلکای گوندوغان بر این باور است که اتفاقی خاص در منچسترسیتی دارد روی می‌دهد.

به گزارش ایلنا، این هافبک در سه سال حضور در بوروسیا دورتموند، بازی بایرن مونیخ با پپ گواردیولا را از نزدیک دنبال می‌کرد. او گفته که گواردیولا برخی از کارهایی را که در بایرن انجام می‌داد، در سیتی تکرار کرده است. او البته گفته که بازی سیتی بیشتر شبیه به بارسلونای دوران پپ است.

گواردیولا در طی 4 سال در بارسلونا 14 جام فتح کرد، و از جمله دو قهرمانی اروپا و سه قهرمانی لیگ را به دست آورد. گوندوغان می‌گوید: «آنطور که ما بازی می‌کنیم و به حریفان سلطه پیدا می‌کنیم، حسی خاص می‌دهد. ما حس می‌کنیم که انگار فصل خیلی خاصی پیش روی ماست. سبک تسلط ما بر بازی شبیه به بایرن است، البته به ترتیبی متفاوت. آنطور که ما بازیسازی می‌کنیم و پاس‌های کوتاه سریع می‌دهیم، کمی با بایرن یا رئال مادرید فرق دارد. شاید مشابه‌ترین تیم به ما بارسلونا در دوران اوجش با پپ است. من نمی‌گویم که به بهترین فرم خود رسیده‌ایم اما بارسلونا با پپ یکی از بهترین‌ها بود. آنها بر تیم‌های حریف حکمرانی می‌کردند. ما هم همین کار را داریم می‌کنیم. البته مطمئن نیستم که به آنجا رسیده باشیم. ما هنوز باید خود را در هر مسابقه و در رقابتی ثابت کنیم. باید این را با قهرمانی‌هایمان اثبات کنیم.»

سیتی در این فصل 16 بازی انجام داده و هیچ شکستی نخورده است. آنها 14 برد به دست آورده‌اند و صعودشان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را هم قطعی کردند. سیتی در لیگ هم پنج امتیاز بیشتر از منچستریونایتد دارد که مربی‌اش ژوزه مورینیو، رقیب همیشگی گواردیولا است.

گوندوغان می‌گوید: «ببینید چطور بازی می‌کنیم، چطور توپ را نگه می‌داریم، چطور توپ را پاس می‌دهیم. به این پاس‌های کوتاه و سریع دقت کنید، به‌ویژه در خط میانی. ما با بازیکنان زیادی حمله می‌کنیم، و فرصت‌های بسیاری می‌سازیم و گل‌های فراوانی می‌زنیم. ما در مسیر صحیحی حرکت می‌کنیم. این باعث می‌شود اوضاع برای همه جذاب باشد. هم ما و هم هواداران. مردم دوست دارند بازی‌های ما را ببینند. بازی‌های زیادی مانده و تمامی آنها دشوار هستند. در ماه‌های آینده باید آماده بازی‌های سخت باشیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز