خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی دروازه بان اسبق تیم ملی ایران به مناسبت سالگرد بازی با کره جنوبی:

تا 6 صبح در فرودگاه بودیم/ علی همه کار با کره‌ای‌ها کرد؛ کسی گمان نمی‌کرد تیم چهارم جهان را ببریم

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۰۱۳

دروازه بان اسبق تیم ملی ایران گفت: بازی با کره را هیچ وقت فراموش نمی کنم.

به گزارش ایلنا، 13 سال پیش در چنین روزی تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا با نتیجه 4-3 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. بردی که همیشه در تاریخ ایران نهادینه شد. ابراهیم میرزاپور در آن مسابقه و در آن دوره دروازه بان اصلی ایران بود. مصاحبه خبرنگار ورزشی ایلنا با دروازه بان ایران در آن بازی معروف را در ادامه بخوانید:

* آقا ابراهیم اولین چیزی که از بازی 13 سال پیش یادت می آید چیست؟

آن بازی همه اش خاطره بود و همه لحظاتش در ذهن ما مانده است. در دور مقدماتی دوم شده بودیم و باید برای بازی یک چهارم نهایی به شهر تیم حریف یعنی جینان می رفتیم. متاسفانه زمان پرواز ما طوفان عجیبی آمد و پرواز کنسل شد و ما 12 ساعت در فرودگاه ماندیم. تا 6 صبح بیدار بودیم و حسابی خسته شدیم.

* یعنی بدون ریکاوری به مصاف کره رفتید؟

بله. فردای آن روز ما یک عرق گیری ساده داشتیم و روز بعد هم زمان بازی از راه رسید. خدا را شکر که سرانجام در این مسابقه عجیب به برتری رسیدیم.

* از تیم کره بگو. تیمی که چهارم جهان شده بود و آخرین بازی مقابل ما را هم برده بود.

کره خیلی تیم قدری بود. اکثر بازیکنان آنها در تیمهای اروپایی بازی می کردند و به عنوان تیم چهارم جهان به رقابت ها آماده بودند. از طرفی اتفاقاتی که برای ما رخ داده بود باعث شد تا خیلی ها انتظار برد از ما نداشته باشند اما با درایت بچه ها کادر فنی در نهایت بازی را بردیم و به نیمه نهایی صعود کردیم.

* برانکو قبل از بازی چگونه شما را مهیا کرد؟

ایشان در آرامش تمام نکات تاکتیکی را یادآور شدند. سعی کردند عرق گیری سفت و سختی نداشته باشیم. دکتر دادکان هم برایمان حرف زدند و اعتماد به نفس بچه ها زیاد شد.

* برسیم به خود بازی. چهار بار جلو افتادیم و کره سه بار جبران کرد. از خودت راضی بودی؟

در مرحله گروهی به خاطر درگیری رحمان رضایی و علی بداوی ما این دو بازیکن را در اختیار نداشتیم. در ابتدای بازی هم ابراهیم تقی پور بیهوش شد. تا بیرون رفت ما گل اول را دریافت کردیم.

* راستی از آن اتفاق هم بگو.

بعد از آن حادثه ابراهیم را به بیمارستان بردند. بعد از بازی متوجه شدیم که حالش خوب است. درجریان بزای حسابی نگران بودیم و جویای حالش می شدیم.

* گل سوم را بد خوردی. یک شوت از راه دور که توپ از زیر دستانت رد شد.

متاسفانه صحنه های تلویزیونی این گل را خوب پوشش نداد. توپ در بین راه به پای یکی از بازیکنان ما بخرورد کرد و کمانه کرد و گرفتنش سخت بود. شانس من هم بد بود و این توپ به گل تبدیل شد. از طرفی بازی سنگین بود و بدن ها تحلیل رفته بود و میزان درصد اشتباهات بالا رفته بود.

* و درخشش خیره کننده علی کریمی...

تمام بچه ها زحمت کشیدند اما علی در آن مسابقه عالی بود. همه کار با کره ای ها کرد. او در آن بازی ها آقای گل شد و بهترین بازیکن سال قاره هم شد. متاسفانه با نادوری در بزای با چین اجازه ندادند قهرمان شویم. چیپ خسته یحیی هم مزید بر علت شد تا به فینال نرسیم.

* امسال هم در کنار گل گهر هستی؟

بلهو به عنوان مربی دروازه بان ها در این تیم حضور دارم. فصل قبل از ابتدا تا انتها در کورس صعودبودیم اما بدشانسی آؤردیم و یک امتیاز کم داشتیم تا صعود کنیم. امیدورام که امسال بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

* دیشب مراسم بهترین ها برگزار شد و بیرانوند بهترین گلر فصل شد. به نظر شما او الان بهترین دروازه بان ایران به حساب می آید؟

در هر صورت عملکرد خوبی داشت. خیلی ها می گویند دفاعش خوب بوده اما نمایش خود علیرضا هم عالی بود. او روی توپهای هوایی به بازیکنان دلگرمی می دهد. شایستگی کسب این عنوان را داشت. با این حال در کنار او گلرهایی چون رحمتی، اخباری و مظاهری هم بسیار خوب هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز