خبرگزاری کار ایران

بررسی حریفان پرسپولیس تا پایان فصل؛ آن‌ها فرصت اشتباه ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۲۲۶

پرسپولیس تا پایان فصل در مسیر قهرمانی باید مقابل 10 تیم قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس این فصل علیرغم عملکرد سینوسی در نیم فصل اول، همچنان با جدیت بیش‌تر به دنبال دبل قهرمانی است. این در حالی است که آن‌ها هم اکنون با 40 امتیاز، پشت سر استقلال ایستاده اند. سرخپوشان پس از تساوی در دربی، محکوم به برد در تمامی بازی‌های پیش رو هستند و از طرفی با توجه به اختلاف سه امتیازی با استقلال، باید منتظر لغزش رقیب سنتی خود نیز باشند. پرسپولیس از 10 بازی باقی‌مانده تا آخر فصل، 5 بازی میزبان و 5 بازی مهمان خواهد بود.

پیکان (میزبان)

سومین بازی متوالی پرسپولیس که در آزادی برگزار خواهد شد. سرخپوشان در اولین گام کار سختی را مقابل پیکان عنایتی خواهند داشت؛ آن‌ها دو بازی اخیر مقابل حریفانی سخت قرار گرفتند و سپاهان را 3-2 و ملوان را 1-0 شکست دادند و حالا دور از انتظار نیست باز هم بتوانند غول کشی کنند. از طرفی رضا عنایتی پیشکسوت استقلال نیز بدش نمی‌آید با امتیاز گرفتن از پرسپولیس به قهرمانی تیم محبوبش کمک کند. آن‌ها هم اکنون در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفتند و بازی رفت دو تیم با هتریک شهاب زاهدی 3-1 به سود پرسپولیس پایان یافت.

گل گهر (مهمان)

گل گهر این فصل با سرمربی یونانی خود عملکرد قابل قبولی داشته و هم اکنون با 33 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. آبی پوشان سیرجان تاکنون موفق به شکست پرسپولیس نشده و بازی رفت دو تیم نیز 1-0 به سود پرسپولیس پایان یافت. اما به هر حال آن‌ها علاقه ای به باخت در خانه ندارند و تنها باخت خانگی آن‌ها در این فصل مقابل تراکتور بوده است. نکته جالب در مورد تقابل های این دو تیم، درخشش مهدی ترابی مقابل گل گهر بوده که این بار نیز اوسمار می‌تواند روی این بازیکن در تقابل با تیم سیرجانی، حساب ویژه ای باز کند.

ملوان (میزبان)

در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر، ملوان میزبان پرسپولیس خواهد بود. مهدی تارتار سرمربی ملوان و محمد نوری عضو کادرفنی این تیم از پیشکسوتان پرسپولیس هستند. ملوان این فصل مقابل مدعیان عملکرد خوبی داشته و علاوه بر شکست سپاهان، یک مساوی نیز از سرخابی های پایتخت گرفته است. بازی رفت دو تیم نیز با نتیجه 0-0 مساوی شد و آن‌ها هم اکنون در رده ششم جدول جای گرفته اند.

صنعت نفت (مهمان)

بازی رفت دو تیم 2-2 مساوی شد. صنعت نفت از گزینه های اصلی سقوط این فصل به شمار می‌رود و با 13 امتیاز در قعر جدول قرار دارد. فصل بیست و یکم پرسپولیس به واسطه شکست مقابل نفت، از قهرمانی باز ماند و سرخپوشان خاطره خوشی از این تیم ندارند. از این رو نباید آن‌ها را دست کم گرفت خصوصا در شرایطی که هفته های آخر برای فرار از سقوط می‌جنگند و مقابل تیم های بزرگ انگیزه های بیش‌تری دارند.

سپاهان (میزبان)

سپاهان به تازگی از بحران خارج شده و حالا با تساوی دربی، امیدها برای طلایی پوشان زنده شده است. سپاهان در صورتی که دو بازی عقب مانده خود را ببرد، با پرسپولیس هم‌امتیاز خواهد شد و این کار را از همیشه برای پرسپولیس سخت تر خواهد کرد. این بازی در چارچوب هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و طبیعتا دو تیم برای کسب سه امتیاز وارد زمین می‌شوند. بازی رفت دو تیم با تک گل رضا اسدی به پیروزی سپاهان منجر شد که پرسپولیس در این بازی خانگی به دنبال جبرن خواهد بود.

فصل پیش نیز سپاهان در بازی برگشت با تک گل محمد کریمی مقابل پرسپولیس پیروز شد ولی بعد از آن سرخپوشان همه بازی های خود را بردند و نهایتا قهرمان شدند اما این فصل ماجرا فرق می‌کند و کوچک‌ترین لغزش از سوی پرسپولیس منجر به از دست رفتن قهرمانی خواهد شد. می‌توان گفت سپاهان سخت‌ترین حریف پرسپولیس در این 10 بازی باقی‌مانده خواهد بود.

نساجی (مهمان)

نساجی تا به این‎‌جای کار از لحاظ امتیازی وضعیت خوبی ندارد و در رده پانزدهم جدول به عنوان یکی از گزینه های سقوط قرار دارد. به هرحال هم اکنون ساکت الهامی سومین مربی این تیم در فصل جاری هدفی جز بقای نساجی در لیگ نخواهد داشت و برای این هدف از هیچ امتیازی به راحتی نمی‌گذرد. اما به طور کلی نساجی برای پرسپولیس در فصل های اخیر دردسر نبوده و به غیر از بازی رفت که با نتیجه 1-0 به سود پرسپولیس پایان یافت، معمولا پرسپولیس پرگل برده است.

در هر صورت آن‌ها در ورزشگاه شهید وطنی میزبان خواهند بود و گرفتن یک امتیاز از پرسپولیس هم برایشان برد محسوب می‌شود و اوسمار نباید این تیم را دست کم بگیرد.

هوادار (مهمان)

با اینکه هوادار در این بازی میزبان پرسپولیس خواهد بود، اما سرخپوشان از تهران خارج نمی‌شوند. هوادار پس از محمود فکری، با مسعود شجاعی تا کنون عملکرد قابل قبولی داشته و باید دید تا بازی با پرسپولیس چگونه ادامه خواهند داد. هوادار تا کنون موفق به پیروزی مقابل پرسپولیس نشده و بازی رفت دو تیم با نتیجه 1-0 به سود پرسپولیس پایان یافت.

استقلال خوزستان (میزبان)

بازی رفت دو تیم در عین ناباوری با نتیجه 2-2 مساوی شد و انتقاد های بیش‌تری از سوی هواداران به یحیی گل محمدی وارد شد. با اینکه احتمال سقوط استقلال خوزستان وجود دارد، دست کم گرفتن این تیم خوزستانی ممکن است دوباره کار دست پرسپولیس بدهد؛ خصوصا الان که آن‌ها 5 بازیکن خارجی در اختیار دارند.

شمس آذر (مهمان)

بازی رفت دو تیم با دبل گولسیانی به سود پرسپولیس پایان یافت. شمس آذر علیرغم عملکرد سینوسی در بازی های اخیر، اکنون در رده هشتم جدول قرار دارد و به عنوان تیم تاره صعود کرده عملکرد قابل قبولی ارائه داده است. این بازی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به میزبانی شمس آذر برگزار خواهد شد و آن‌ها به دنبال گرفتن حداقل امتیاز از پرسپولیس در این بازی خانگی خواهند بود.

مس رفسنجان (میزبان)

بعد از تساوی 1-1 دو تیم در بازی رفت، گل محمدی تصمیم به استعفا گرفت. مس رفسنجان در بازی هایی که نویدکیا روی نیمکت این تیم نشسته، هنوز باختی نئاشته و دور از انتظار نیست اگر آن‌ها همین روند را تا پایان فصل ادامه دهند. به نظر می‌رسد رقابت بین مدعیان تا هفته آخر طول بکشد. از این رو این بازی برای پرسپولیس از اهمیت خاصی برخوردار است. به هر حال اگر همه چیز به نفع پرسپولیس رقم بخورد و در پایان فصل صدرنشین شود، می‌تواند پس از این بازی در ورزشگاه آزادی با حضور هواداران، قهرمانی را جشن بگیرد.

پرسپولیس در هیچ‌کدام از این بازی‌ها اجازه اشتباه ندارد و حتی اگر استقلال و سپاهان در ادامه لیگ لغزش داشته باشند و پرسپولیس بتواند فاصله امتیازی خود با استقلال را به صفر برساند، باید به تقاضل گل نیز توجه داشته باشد زیرا بازی رو در رو دو تیم رفت و برگشت مساوی شده و ممکن است برای تعیین قهرمان، کار به احتساب تفاضل بکشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز