خبرگزاری کار ایران

نگاهی به 8 تیم پایانی جام حذفی/ جنگ نیابتی پرسپولیس با استقلال

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۸۸۴

در حالی چهره 7 تیم از هشت تیم پایانی جام حذفی مشخص شد که پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل سپاهان باید در انتظار تقابل با یکی از مربیان استقلالی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران از روز یکم اسفند ماه آغاز شد. از هشت مسابقه این مرحله دیدار فولاد  و گل گهر سیرجان به دلیل حضور در دوحه قطر و  لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد. تا کنون تیم‌های  استقلال، پارس جنوبی، استقلال ملاثانی، نساجی، هوادار، پیکان و پرسپولیس صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده است. در این شرایط به چهره و شرایط تیم‌های باقیمانده نگاه می‌کنیم:

نگاهی به 8 تیم پایانی جام حذفی/  جنگ نیابتی پرسپولیس با استقلال

*روزهای خوب استقلال ساپینتو

استقلال در این مرحله توانست ملوان را با نتیجه 2 بر صفر در تهران شکست دهد. آبی‌ها پیش از این تراکتور را هم با شکست بدرقه کرده بودند تا در این جام قدرت‌نمایی کند. آبی‌پوشان با وجود محرومیت ساپینتو روی نوار پیروزی و روبه جلو قرار دارند. ساپینتو بعد از فتح سوپرجام تمایل دارد، دومین جام ممکن را به دست آورد. اگر چه هنوز برای تکرار قهرمانی لیگ برتر هم شانس دارد. آنها روز گذشته گل‌گهر سیرجان را به طرز دراماتیکی شکست دادند تا شرایط خوبی در لیگ برتر هم تجربه کنند. آنها در جام حذفی مقابل پارس جنوبی جم تحت هدایت رزاقی راد قرار می‌گیرند. تیمی که قطعاً در جام حذفی سیمای بسیار متفاوتی نشان خواهد داد.

نگاهی به 8 تیم پایانی جام حذفی/  جنگ نیابتی پرسپولیس با استقلال

*پرسپولیس؛ صاحب سخت‌ترین قرعه‌های ممکن

پرسپولیس بعد از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و شکست سپاهان در اصفهان خود را به عنوان مدعی قهرمانی جام شگفتی‌ها نشان داده است. شاگردان یحیی به موازات قهرمانی لیگ برتر به دنبال کسب جام حذفی هم هستند. چه بسا که مانند گذشته دبل کنند. آنها در این مرحله باید به انتظار برنده دیدار گل‌گهر سیرجان و فولاد باشند. دو تیمی که روی نیمکت‌شان شاهد حضور سرمربیان استقلالی هستند. باید دید یحیی و شاگردانش می‌توانند در جنگ با اندیشه‌های علیرضا منصوریان یا امیر قلعه‌نویی برنده باشند؟

نگاهی به 8 تیم پایانی جام حذفی/  جنگ نیابتی پرسپولیس با استقلال

*گذر پیکان از مسیر پرچاله

پیکان در حالی از سد نود ارومیه عبور کرد که زمین ورزشگاه تختی اصلاً شرایط خوبی نداشت و چاله‌های این زمین را به سختی پُر کردند. خودروسازان در مرحله یک شانزدهم نهایی استقلال خوزستان را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند. پیکانی‌ها با 22 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارند با توجه به رویکرد جوانگرایی این تیم،  نتایج قابل قبولی کسب کرده و قصد دارد از فرصت مسابقات حذفی به نحو احسنت استفاده کند. این تیم با جوانانش مهمان مدعی عنوان قهرمانی هستند. حسینی و شاگردانش کار آسانی در این مرحله ندارند.

نگاهی به 8 تیم پایانی جام حذفی/  جنگ نیابتی پرسپولیس با استقلال

*هوادار با مربی متخصص حذفی

هوادار در مرحله یک هشتم نهایی در ضیافت پنالتی‌ها از سد مس رفسنجان عبور کرد. آنها در مرحله‌ی قبلی چادر ملو را شکست دادند. به نظر می‌رسد پیروزهای اقتصادی و کمترین اشتباه هدف بنفش‌پوشان در لیگ برتر است.  ساکت الهامی تا کنون با تیم‌های تراکتور و نساجی توانسته عنوان قهرمانی جام حذفی را به کسب کند. جالب اینکه او بعد از هر دو قهرمانی ناچار شد تیم قهرمان را به دیگران بسپارد و مسیر جدایی پیش بگیرد.

ساکت در مسابقه مس رفسنجان اخراج و ناچار شد از روی سکوها ضیافت پنالتی‌ها را به تماشا بنشیند.  هوادار که باشگاه خصوصی است با 25 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد و از بابت بقا در لیگ برتر تقریباً خیالش راحت است. بنابراین بیشتر تمرکز آنها روی جام حذفی است. اگر چه الهامی از محمدرضا خالدآبادی به عنوان دروازه‌بان اصلی استفاده می‌کند اما در ضیافت پنالتی‌ها طهماسبی گلر باتجربه خود را به کار می‌گیرد.

شگردی که مقابل مس رفسنجان اثرگذار بود. در این مرحله باید مقابل تیم شگفتی‌ساز جام حذفی یعنی استقلال ملاثانی قرار بگیرند. شاید روی کاغذ قرعه این تیم آسان باشد اما باید مراقب باشد سرنوشت مس کرمان برای آنها تکرار نشود.

نگاهی به 8 تیم پایانی جام حذفی/  جنگ نیابتی پرسپولیس با استقلال

*پیروزی با مربی مستعفی

مدافع عنوان قهرمانی در روزهای اخیر با استعفای حمید مطهری سرمربی خود همراه بود که در نهایت با آن موافقت نشد. مالک باشگاه نساجی با حضور در اردوی این تیم روحیه توانست روحیه خوبی به بازیکنان تزریق کند و در ضیافت پنالتی‌ها، از آلومینیوم عبور کردند. نساجی با 24 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و جام حذفی تنها فرصت آنها برای کسب جام است. اگر چه همانند سال گذشته کار سختی برای بالا بردن جام دارند، منتهی تجربه فصل گذشته نشان داد در جام شگفتی‌ها هر نتیجه‌ای ممکن است. نساجی در مرحله قبل فجرسپاسی را شکست داد. در میان دیگر قرعه‌ها نساجی تقریبا قرعه آسانی داشته و باید در خانه مقابل پیکان قرار بگیرند. مدافع عنوان قهرمانی برای رسیدن به جمع 4 تیم تنها به یک پیروزی خانگی نیاز دارد.

نگاهی به 8 تیم پایانی جام حذفی/  جنگ نیابتی پرسپولیس با استقلال

*استقلال ملاثانی؛ شگفتی‌ساز با شرایط بحرانی 

استقلال ملاثانی در حالی با نتیجه 3 بر یک مس کرمان را شکست داد که به گفته فریسات سرمربی تیم تا نیم ساعت قبل مسابقه تیمش جمع و جور نشده بود. این امکان وجود داشت که حتی بازی لغو شود! آنها در مسابقه قبلی خود مقابل آرمان گهر هم با نتیجه 3 بر یک پیروز شدند. این تیم اگر چه از نظر شرایط مالی اوضاع مناسبی ندارد اما بازیکنانش در زمین مسابقه پر از انگیزه هستند. این تیم در جایگاه  با 28 امتیاز در رده دهم لیگ دسته اول قرار دارد. تا همین جا هم آنها با حذف یک تیم لیگ برتری کار بزرگی انجام دادند. نباید فراموش کرد که تمرکز مس کرمان بقا در لیگ برتر بود و از ترکیب دوم خود در این مسابقه بهره گرفت. هوادار نسبت به دیگر تیم‌های لیگ برتری برای استقلال ملاثانی رقیب آسان‌تری محسوب می‌شود اما حضور الهامی روی نیمکت رقیب و انگیزه‌های زیاد او در جام حذفی برای ملاثانی خطر محسوب می‌شود.

نگاهی به 8 تیم پایانی جام حذفی/  جنگ نیابتی پرسپولیس با استقلال

*پارس جنوبی جم

پارس جنوبی یکی از دو تیم لیگ یکی است که توانسته در میان هشت تیم پایانی جام حذفی جای گرفته است. آنها در مرحله قبلی مهمان دریا بابل بودند و در ضیافت پنالتی‌ها برنده شدند. این تیم از نظر قرعه کشی کار آسانی داشته و شاید در مرحله بعد بتواند از امتیاز میزبانی خود به خوبی استفاده کند. این تیم بوشهری با 33 امتیاز در رده هفتم لیگ دسته یک قرار دارد. قطعاً استقلال برای آنها رقیب آسانی نیست اما استفاده از فرصت بازی خانگی می‌تواند آنها را به جمع 4 تیم پایانی جام حذفی برساند.

*برنده گل‌گهر- فولاد

دو تیم صنعتی در لیگ برتر اگر چه بالانشین هستند اما آنها در ابتدای فصل قصد داشتند، مدعی عنوان قهرمانی باشند. جام حذفی برای آنها مسیری است تا ناکامی‌های قبلی خود را فراموش کنند. اگر چه بعد از این دیدار باید مقابل حریف سرسختی مقابل پرسپولیس قرار بگیرند، اما جام حذفی جام شگفتی‌ها است. نباید فراموش کرد که 2 مربی استقلالی روی نیمکت دو تیم هستند.

خبرنگار: حمید ابراهیمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز