خبرگزاری کار ایران

هاشمی: سفیران فرهنگی زبان گویای ورزش کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۷۷۹

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از رسالت‌های اصلی ما توسعه ورزش درجهت سلامتی جامعه است و دیگر وظیفه ما توسعه اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ در ورزش است. بحث مسئولیت‌های اجتماعی در ورزش یک اقدام جدید نیست و از دیرباز تاکنون پهلوانان و ورزشکاران ما برای همه اتفاقات پیش‌قدم بودند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در نشست با سفیران فرهنگی ورزش کشور که امروز در محل وزارتخانه برگزار شد با تقدیر از احساس مسئولیتی که همه سفیران  برای انجام کارهای جهادی و خیرخواهانه دارند اظهار کرد: از آقای کلهر خواستیم که این نشست برگزار شود که بتوانیم دغدغه همه عزیزان را که در این عرصه تلاش می‌کنند گوش دهیم و از ظرفیت آن‌ها در راستای توسعه ورزش بهره بگیریم.

او افزود: سفیران فرهنگی زبان گویای ورزش کشور هستند و این دوستان می‌توانند صحبت‌های مدنظر ما را در جمع‌هایی که حضور دارند عنوان کنند. آن چیزی که از ورزش قهرمانی اهمیت بیشتری دارد بحث فرهنگ و اخلاق است که به زعم ما و سفیران فرهنگی در جامعه کمرنگ شده است. سفیران فرهنگی از آنجا که در جامعه به عنوان یک الگو شناخته می‌شوند در راستای توسعه فرهنگ و اخلاق قدم بردارند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در دیداری که مدال‌آوران و قهرمانان با مقام معظم رهبری داشتند ایشان بارها به ظرفیت بالای فرهنگ اسلامی ایران اشاره داشتند و این که می‌توان این ظرفیت را در جهان بشناسانیم. وقتی در میادین بزرگ ورزشکار ما روی سکو می‌رود همه دنیا به احترام پرچم کشورمان می‌ایستند و این ظرفیتی است که رهبر انقلاب به آن تاکید دارند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی ما توسعه ورزش در جهت سلامتی جامعه است و دیگر وظیفه ما توسعه اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ در ورزش است. بحث مسئولیت‌های اجتماعی در ورزش یک اقدام جدید نیست و از دیرباز تاکنون پهلوانان و ورزشکاران ما برای همه اتفاقات پیش‌قدم بودند.

هاشمی با اشاره به تاثیر اقدامات سفیران فرهنگی در جامعه اظهار کرد: حفظ و ترویج رفتارهای ورزشی، ترویج انصاف و عدالت در رقابت‌های ورزشی، ایجاد همبستگی اجتماعی از طریق ورزش، ترویج فرهنگ ورزش کردن و کمک به اقدامات خیرخواهانه جزو موضوعاتی است که سفیران فرهنگی می‌توانند به توسعه آن کمک کنند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: تلاش می‌کنیم که یک ردیف بودجه جداگانه برای سفیران فرهنگی در نظر بگیریم که بتوانند راحت‌تر اقدامات جهادی و خیرخواهانه خود را انجام دهند. ما از اقدامات سفیران فرهنگی استقبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم این نشست‌ها بیشتر برگزار شود. از نقطه نظرات همه دوستان که در این نشست مطرح شد استفاده خواهیم کرد، سفیران فرهنگی بهترین نفراتی هستند که می‌توانند مشکلات را به ما منتقل کنند. در این نشست سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، اسبقیان مدیرکل حوزه وزارتی، حجت‌الاسلام احدی مدیرکل فرهنگی وزارت، حسن روشن پیشکسوت فوتبال، غلامحسین پیروانی پیشکسوت فوتبال، حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی، علی استکی سرمربی سابق تیم ملی بوکس، هادی طباطبایی پیشکسوت فوتبال، ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته، ساره جوانمردی ملی‌پوش پارالمپیکی ایران، روح‌الله رستمی ملی‌پوش پارالمپیکی ایران، حامد حدادی کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال، بهنام محمودی پیشکسوت والیبال، نازنین ملایی ملی‌پوش تیم قایقرانی، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته و هومن افاضلی پیشکسوت فوتبال حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز