خبرگزاری کار ایران

ماجرای اتفاق عجیب در کشتی محمدرضا‌ گرایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۲۹۱

در مسابقه‌ای که محمدرضا ‌گرایی با حریف ژاپنی داشت، کشتی بسیار حساس و مهم شده بود؛ چرا که شکست احتمالی محمدرضا می‌توانست او را از جدول حذف کند و دیگر دستش نه به مدال برنز می‌رسید.

به گزارش ایلنا، یک اتفاق عجیب در کشتی محمدرضا‌ گرایی و حریف ژاپنی‌اش در مسابقات قهرمانی جهان رخ داد. اتفاقی تلخ برای کشتی ایران که مشخص بود عواقب تلخی را برای کشتی ایران در پی دارد. در مسابقه‌ای که محمدرضا ‌گرایی با حریف ژاپنی داشت، کشتی بسیار حساس و مهم شده بود؛ چرا که شکست احتمالی محمدرضا می‌توانست او را از جدول حذف کند و دیگر دستش نه به مدال برنز می‌رسید و نه به سهمیه المپیک. کشتی‌گیر ژاپنی در صورت صعود به مرحله بعد با کشتی‌گیر آذربایجان روبه‌رو می‌شد و مشخص بود که کشتی را واگذار می‌کند و در نتیجه محمدرضا ‌گرایی از جدول حذف می‌شد. حساسیت بالای این کشتی، شرایط سختی را به وجود آورده بود و هم مربیان تیم ملی و هم سایر کشتی‌گیران که از روی سکوی تماشاگران در حال تماشای این مسابقه بودند، به هم ریخته بودند که به یکباره محمدعلی‌ گرایی از روی هیجان و برانگیخته شدن احساساتش بطری آب را به روی تشک پرتاب کرد. اتفاقی که باعث وقفه در مسابقه شد و برای لحظاتی کشتی را متوقف کرد و در نتیجه محمدرضا ‌گرایی هم توانست نفس بگیرد و حالا ژاپنی‌ها اعتقاد دارند که این نفس گرفتن محمدرضا در نتیجه تأثیرگذار بوده و باعث شده تا کشتی‌گیر این کشور شکست بخورد و در نهایت سهمیه المپیک را هم از دست بدهد.

بعد از این اتفاق ژاپنی‌ها شکایت رسمی خود را به اتحادیه کردند و خواهان بررسی این موضوع شدند. اتحادیه جهانی هم این اقدام را یک نمره منفی برای میزبان مسابقات کشتی قهرمانی جهان قلمداد کرد و همین باعث شد تا حساسیت‌های روی کشتی‌گیر افزایش پیدا کند. محمدعلی ‌گرایی یک روز بعد از این اتفاق در توضیح اینکه چرا این تصمیم را گرفت؛ گفت: «کشتی خیلی حساس شده بود و من هم هیجان‌زده شدم و تصمیم به کاری گرفتم که واقعاً اشتباه بود اما عمدی در کار نبود. بعید است که اتحادیه جهانی محرومم کند. چرا که وقتی مسابقات کشتی قهرمانی جهان به میزبانی تهران برگزار می‌شد، تماشاگران در اعتراض به تصمیمات داور مسابقه بطری پرتاب کردند که باعث محرومیت کشتی ایران از میزبانی شد.»

البته که بعید نبود اتحادیه جهانی محمدعلی ‌گرایی را محروم کند. هنوز یک ماه از مسابقات کشتی قهرمانی جهان نگذشته که محمدعلی ‌گرایی به دلیل پرتاب بطری از سوی اتحادیه جهانی کشتی تعلیق شد و به احتمال زیاد با محرومیت سنگین روبه‌رو می‌شود. صحبت از یک سال محرومیت است اما شاید بیشتر از یکسال هم باشد اما فرض بر اینکه اگر یکسال هم محروم شود، المپیک را از دست می‌دهد.

البته فدراسیون کشتی اینجا نقش مهمی دارد و باید با ارائه نامه به اتحادیه جهانی ضمن عذرخواهی رسمی دفاعیات لازم را هم ارائه بدهد. ضمن اینکه از فردای روزی ‌که‌ گرایی این حرکت را انجام داد، فدراسیون کشتی باید از فدراسیون کشتی ژاپن هم عذرخواهی می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز