خبرگزاری کار ایران

ضعیف و نگران کننده مثل کاروان تکواندو در چین

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۷۸۷

یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو تکواندو بود.

به گزارش ایلنا، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو تکواندو بود. تیمی که در دوره گذشته دو طلا کسب کرده بود اما این‌بار بدون مدال طلا به ایران برگشت. هنوز خستگی این سفر طولانی و تلخ برای تکواندوکاران از تن تیم خارج نشده که بازهم بار سفر بستند و به چین برگشتند تا این‌بار در شهر تائویان چین در مسابقات گرندپری چین به دنبال کسب امتیازات لازم برای حضور در بازی‌های المپیک باشند.

تیم ملی تکواندو با 9 نفر به چین سفر کرده که در دو وزن با توجه به قرعه کشی انجام شده، تکواندوکاران ایران رقبای خود را شناختند. البته فدراسیون تکواندو خیلی اطلاع‌رسانی دقیقی از نفرات اعزامی به این مسابقات نداشته و فقط به این چند خط بسنده کرده که 9 نفر برای حضور در گرندپری چین راهی شهر تائویان شده و سه نفرهم رقبای خود را شناختند. براساس اطلاعات ناقص در روز نخست این رقابت‌ها  که از 18 تا 20 مهر در شهر تائویان چین برگزار می‌شود، ایران سه نماینده دارد که مهدی حاجی موسایی و ابوالفضل زندی در وزن 58- کیلوگرم و ناهید کیانی در 57- کیلوگرم به میدان می‌روند. مهدی حاجی موسایی و ناهید کیانی یک هفته پیش از بازی‌های آسیایی برگشتند و حالا باید بازهم در چین حضور داشته باشند.

مشخص نیست که درحد فاصل بازگشت از بازی‌های آسیایی هانگژو تا الان کجا وچگونه تمرین کردند و الان درچه شرایطی هستند اما مشخص است که هیچ‌کدام نتوانستند نتیجه قابل قبولی را کسب کنند. کیانی در همان دور نخست به یک تکواندوکار جوان تایلندی باخت و حاجی موسایی هم در فینال شکست خورد تا مدال را به ارمغان بیاورد. ناهید کیانی 4 مهر شکست خورد و حالا به فاصله دقیق دو هفته از آن شکست باید برای رسیدن به مدال طلای گرندپری چین تلاش کند اما واقعاً توانسته در این دو هفته ریکاوری مناسب داشته باشد؟

ناهید کیانی 10 شهریور هم در پاریس مسابقه داد که البته آنجا هم شکست خورد و حالا او بعد از حدود 40 هزار کیلومتر مسافتی که در این مدت طی کرده باید برای سومین بار در یک ماه اخیر برای گرفتن مدال طلا تلاش کند اما واقعاً می‌توان چنین توقعی از او داشت؟ عجیب است که بعد از شکست ناهید کیانی در هانگژو سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در حمایت از او؛ گفت مگر کیانی ربات است که در این مدت کم نیاورد. گفتن این جمله خیال همه را راحت کرد، چون همه مطمئن شدند که آنها می‌دانند کیانی ربات نیست و یک ورزشکار حرفه‌ای در این سطح نیاز به استراحت و رسیدن به فرم ایده‌آل دارد.

یک روز قبل از کیانی هم مهدی حاجی موسایی در فینال مقابل تکواندوکار کره‌ای شکست خورده بود و حالا او هم باید به فاصله دو هفته، یکبار دیگر روی شیاپ چانگ برود؛ آن‌هم مسابقه‌ای با این اهمیت که شاید در کسب سهمیه تعیین کننده باشد. 12 شهریور هم حاجی موسایی در گرندپری پاریس مسابقه داد که اتفاقاً به مدال طلا رسید و این یعنی سه مسابقه مهم در یک ماه و حالا باید دید او هم که در این یک ماه نزدیک به 40 هزار کیلومتر مسافت طی کرده؛ با چه شرایطی در گرندپری پاریس روی شیاپ چانگ می‌رود؟

سومین نماینده ایران در روز نخست هم ابوالفضل زندی است که او هم در وزن 58- کیلوگرم مبارزه می‌کند. قرعه‌ای هم که برای این دو تکواندوکار رقم خورده قرعه نسبتاً سختی است. مهدی حاجی موسایی در سمت پایین جدول ابتدا باید با «جورجی شریف سلیم» از مجارستان مبارزه کند؛ در صورت برتری به دیداربرنده تایلند و کره‌جنوبی می‌رود. درهمین وزن و در بالای جدول ابوالفضل زندی ابتدا با «جوزپ تسکیرا» از کرواسی روبه‌رو می‌شود و در صورت برتری مقابل «محمد خلیل جندوبی» حریف عنواندار جهان از تونس و دارنده رنکینگ دوم جهان مبارزه می‌کند. ناهید کیانی هم در وزن 57- کیلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت روبه‌رو شده. بعد به مصاف برنده آمریکا و ایتالیا می‌رود. در سمت جدول کیانی «چیالینگ لو» از چین تایپه و «عالیه پاول» از بریتانیا عنوانداران جهان قرار دارند.

فدراسیون جهانی تکواندو با این برنامه‌ریزی فشرده رسماً در حال از بین بردن این ورزش است اما عجیب اینکه فدراسیون تکواندو هم به ورزشکارانش رحم نمی‌کند. شیاپ چانگ به قتلگاه تکواندوکاران تبدیل شده نه استراحت دارند و حال مبارزه اما واقعاً نمی‌شد برنامه‌ریزی برای این تیم انجام داد که با این همه فشار روبه‌رو نشوند؟ وقتی آنها می‌دانستند که قرار است با این فاصله در دو رویداد مهم حضور داشته باشند؛ چرا کیانی و حاجی موسایی را به هانگژو اعزام کردند؟ امتیازاتی که در گرندپری چین تقسیم می‌شود، بسیار بیشتر از بازی‌های آسیایی بود؛ ضمن اینکه این دو نفر به دلیل حضور در گرندپری پاریس زمان کمی برای ریکاوری و رسیدن به فرم ایده‌آل در بازی‌های آسیایی داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز