خبرگزاری کار ایران

مس سونگون رسما لیگ یکی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۵۱۷

تیم فوتبال مس سونگون ورزقان رسما به فصل آتی رقابت‌های لیگ یک صعود کرد.

به گزارش ایلنا؛ هفته بیست و ششم گروه نخست رقابت‌های لیگ دو عصر امروز در شرایطی برگزار شد که دو مسابقه از ۶ دیدار این هفته به دلیل عدم حضور تیم‌های میهمان برگزار نشد تا هفته پایانی در این گروه عملا با ۴ مسابقه پیگیری شود.
 
در یکی از دیدارهای حساس و مهم این هفته؛ تیم پرمهره مس سونگون ورزقان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز میهمان تیم پانیک تالش بود که این دیدار در پایان با برتری شاگردان یوسف بخشی زاده خاتمه یافت.
 
مسی‌ها که پیش از این توانسته بودند در هفته‌های اخیر فولادنوین را در کورس رقابت برای صعود مستقیم به لیگ یک در جدول مسابقات گروه نخست پشت سر بگذارند و با فاصله سه امتیازی به صدر جدول این گروه تکیه بزنند، امروز نیز در هفته پایانی رقابت‌های لیگ دو در شرایطی که تنها یک امتیاز برای صعود مستقیم به لیگ آزادگان نیاز داشتند موفق شدند با نتیجه سه بر صفر برابر حریف تالشی خود به پیروزی برسند و با قطعی کردن صعود مستقیم‌شان به فصل آتی رقابت‌های لیگ یک این موفقیت بزرگ را با حضور هواداران خود در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز جشن بگیرند.
 
پورمحمد که سابقه صعود با تیم‌های ماشین سازی تبریز، شهرداری تبریز، مس رفسنجان و هوادار تهران را در کارنامه دارد و توانسته بود در فصل ۹۶-۹۵ گل صعود شهرداری‌چی‌های تبریز را در مقابل شهرداری همدان به ثمر برساند در دیدار امروز مس برابر پانیک تالش نیز توانست دو گل‌ از سه گل صعود تیمش را به ثمر برساند تا نقش پررنگی در صعود یکی دیگر از تیم‌های آذربایجان داشته باشد.
 
باشگاه مس سونگون ورزقان پیش از این در فصل ۹۰-۸۹ در رشته فوتبال تیمداری کرد و توانست در فصل ۹۲-۹۱ با هدایت احد شیخ لاری از لیگ دو به لیگ یک صعود کند اما با شکایت باشگاه البدر بندر کنگ اقدام به عمل تبانی این تیم با تیم استیل آذین تهران در کمیته استیناف محرز تشخیص داده شد و با حکم این کمیته از هر دو تیم ۶ امتیاز کسر گردید تا مس در لیگ دو باقی بماند.
 
این باشگاه در فصل فوتبالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پس از ۱۱ سال دوری از تیمداری در رشته فوتبال مجددا به چرخه تیمداری فوتبال بازگشت، این باشگاه پیش از شروع فصل جاری با مدیریت رسول خطیبی یکی از اسطوره‌های فوتبال آذربایجان با خرید امتیاز لیگ دویی باشگاه خلیج‌فارس بندرماهشهر مجددا فعالیت خود در رشته فوتبال را شروع کرد و در نخستین سال تیمداری و حضور خود در لیگ دو فوتبال توانست مقتدرانه به لیگ یک صعود کند.
 
رسول خطیبی مدیرعامل کنونی باشگاه مس سونگون ورزقان که پیش از این در کسوت مربیگری موفق شده بود سه تیم گسترش فولاد تبریز، ماشین سازی تبریز و آلومینیوم اراک را از لیگ یک به لیگ برتر برساند، در فصل جاری لیگ دو توانست در لباس مدیریتی صعود به دسته بالاتر اینبار از لیگ دو به لیگ یک را با یکی دیگر از تیم‌های فوتبال تجربه کند و چهارمین موفقیت مهم و صعود با تیم‌های فوتبال را در کارنامه مربیگری - مدیریتی خود به ثبت برساند.
 
نکته قابل توجه اینکه پنجمین قهرمانی تیم فوتسال مس سونگون ورزقان که در فصل فوتبالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای این تیم در لیگ برتر فوتسال به ارمغان آمد حالا توام با صعود تیم فوتبال این باشگاه از لیگ دو به لیگ یک شد تا باشگاه مس در بین باشگاه‌های استان آذربایجان شرقی به تنها باشگاهی تبدیل شود که در یک فصل قهرمانی و صعود را در دو رشته فوتبال و فوتسال تجربه کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز