خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجتمع مس سونگون:

ظرفیت اشتغال زایی مس سونگون به 40 هزار نفر افزایش می یابد/ در رتبه 1/2 با مرکز استان برابریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۴۴۶

مدیرعامل مجتمع مس سونگون گفت: مناطق پایین دست مجتمع مس سونگون را به تولید کاتد با اشتغال زایی بالغ بر 30 الی 40 هزار نفر اختصاص خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، معبود عباس زاده در نشست خبری مجتمع مس سونگون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستیابی به شاخص های توسعه مهم ترین و تنها تمایز و تفکر شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون با مدیران قبلی است و در حالت کلی دستیابی به این توسعه با تلاش شبانه روزی همکاران مجموعه و بصورت همه جانبه محقق می شود.

وی ادامه داد: گفتمان توسعه یکی از شاخص های توسعه به حساب می آید و از آیتم های مختلفی چون رفتار، نگاه، نقش اساسی، وضعیت فعلی و آینده و اهمیت بازیگران و کنشگران اقتصادی تشکل می شود.

عباس زاده افزود: اگر این بازیگران و کنشگران اقتصادی هم جهت، هم رویکرد و در قالب ذهنیتی یکسان نباشند طبیعی است رفتار متفاوتی خواهیم دید؛ در 6 ماه اخیر همین بازیگران و کنشگران اقتصادی کارگشای بسیاری از مسائل و مشکلات مجتمع مس سونگون بوده اند.

معبود عباس زاده با بیان اینکه مجتمع مس سونگون از سال 1368 شروع بکار کرده است و در سال 1385 و 1394 کنسانتره و فاز دوم مجتمع به ترتیب مورد بهره برداری قرار گرفته است؛ گفت: امروز نمی توانیم بگوییم 10 سال بعد تجلی توسعه را نمایان خواهیم کرد چرا که این مسئله حیاتی است و برای تحقق یافتن این موضوع باید زمان مشخص و برش های زمانی طراحی شود.

وی تاکید کرد: توسعه کاتد بزرگترین محرک توسعه در زمان فعلی است و ضمن کنترل زمان باعث همراهی بازیگران و کنشگران اقتصادی داخلی و خارجی خواهد شد.

عباس زاده بیان کرد: مطابق آخرین آمار زمین شناسی آمریکا با 7 درصد اکتشاف در رتبه 6 جهان بودیم و با تلاش همکاران مجتمع مس سونگون در ماه های گذشته 1 میلیارد تن منابع زمین شناسی زیاد شده است و به رتبه 5 جهان دست یافته ایم.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون تصریح کرد: در برنامه های پیش رو تلاش خواهیم کرد 400 میلیون تن کاتد با صادرات 4 هزار میلیارد تومان تولید شود 1/6 دهم صادرات کل استان آذربایجان شرقی است با اجرائی شدن این طرح ضمن افزایش 1/5 (یک و نیم) برابری صادرات مجتمع مس سونگون پیشتاز صادرات استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جغرافیایی و استحفاضی از 62 کیلومتر به 92 کیلومتر رسیده ایم و تا 200 کیلومتر هم امکان توسعه وجود دارد مناطق پایین دست مجتمع مس سونگون را به تولید کاتد با اشتغال زایی بالغ بر 30 الی 40 هزار نفر اختصاص خواهیم داد.

معبود عباس زاده خاطرنشان کرد: رتبه اشتغال در مجتمع مس سونگون 1/2 است و به همین دلیل ظرفیت اشتغال شهرستان ورزقان با مرکز استان برابری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز