خبرگزاری کار ایران

مروری بر آنچه بین این دو گذشت؛

چرا کی روش اصرار به حضور نکونام دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۶۸۰

کی‌روش - نکونام؛ سرمربی تیم ملی در حالی اصرار به همکاری با شاگرد و همکار قدیمی دارد که چند سال قبل این همکاری با خواست مرد پرتغالی با p,hadفراوان به اتمام رسیده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اواخر سال ۱۳۹۵ با حواشی عجیبی برای تیم ملی به پایان رسید. دعوای بزرگی که بین برانکو ایوانکوویچ، سرمربی وقت پرسپولیس و کارلوس کی‌روش شکل گرفت و آتش آن اختلاف دامن چند نفر از جمله جواد نکونام را گرفت.

کاپیتان سابق تیم ملی بعد از خداحافظی از مسابقات ملی به دلیل رابطه خوبی که با کارلوس کی‌روش داشت، به کادر فنی اضافه شد. هدف نکونام کسب تجربه در فضای جدید فعالیتش بود و سرمربی تیم ملی هم هدفی جز استفاده از قدرت لیدری نکونام بین بازیکنان در جهت تامین منافع خودش نداشت.

رابطه کی‌ر‌وش و نکونام چه در زمان بازیکنی و چه در زمان دستیاری آنقدر خوب بود که همه نکونام را پسر کی‌روش می‌دانستند. به همین دلیل هم بود که خبر اخراج او توسط سرمربی در اردوی دوبی شوکه کننده و غیر منتظره بود.

هیچ وقت دلیل آن اخراج از زبان کی‌روش و حتی نکونام شنیده نشد اما همه می‌دانستند که نکو به دلیل سرپیچی از مصاحبه علیه برانکو و اعلام حمایت از کی‌روش، توسط سرمربی کنار گذاشته شده است.

هر چند که فدراسیون فوتبال در آن زمان اعلام کرد، سرمربی به دستیاران ایرانی خود به دلیل عدم پرداخت حق و حقوق استراحت اجباری داده و پس از پرداخت قرارداد، آن‌ها به تمرینات بازمی‌گردند، اما هرگز این اتفاق رخ نداد؛ چرا که همزمان با نکونام، افشین پیروانی نیز به دلیل مصاحبه نکردن در حمایت از کی‌روش، پست سرپرستی تیم ملی را از دست داد. موردی که برای چند نفر از اعضای دیگر کادر فنی از جمله مارکار آقاجانیان هم پیش آمد اما او به همراه دن گاسپار برای دو بازی ایران مقابل چین و قطر که در تعطیلات نوروزی برگزار شد به اردوی تیم ملی بازگشتند.

چند سال بعد از این اتفاق نکونام در مصاحبه‌ای مفصل اعلام کرد در آن مورد تقصیر آن‌چنانی نداشته است و هم خودش و هم کی‌روش را مقصر رخ دادن آن اتفاق دانست. اما همین موضوع جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ را از او گرفت و نتوانست این دو تورنمنت بزرگ را به عنوان مربی تجربه کند.

اما حالا جدا از این همه اتفاق، شاهد اصرار کی‌ر‌وش بر آمدن جواد نکونام به عنوان دستیار ایرانی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستیم. موردی که سوال بزرگی در ذهن ایجاد می‌کند. اصرار از سوی کی‌روش برای آوردن کسی که قبلا در این پست حضور داشته و تعامل آن‌چنانی بین آن‌ها شکل نگرفته چیست؟ آیا کی‌روش همه مسائل و حواشی را فراموش کرده و با تغییر روش به دنبال آرامش و موفقیت است؟

سیاست فدراسیون فوتبال از همان ابتدا جانشین پروری اعلام شد. حتی مسئولین فدراسیون در ادعاهای متناقضی عنوان کردند برای جام ملت‌های آسیا کی‌روش مدیر فنی و نکونام سرمربی تیم ملی خواهد بود.

حتی خود نکونام نیز به صراحت اعلام کرد تنها زمانی به تیم ملی می‌آید که مطمئن باشد برای جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی است. اما بعد از پایان اردوی اتریش، مسئولان فدراسیون از تمدید قرارداد کی‌ر‌وش تا پایان جام ملت‌ها خبر دادند. موضوعی که از ابتدا برای همه مشخص بود که مرد پرتغالی تنها برای جام جهانی به ایران نیامده است.

موضوع و سوالی که پیش آمده این است که کی‌روش با خصوصیت اخلاقی خاصی که دارد راضی است جدی‌ترین گزینه آلترناتیو را کنار خودش داشته باشد؟ مواردی که تا الان جوابی نه از سوی فدراسیون فوتبال و نه حتی از سمت کارلوس کی‌ر‌وش به آن‌ها داده نشده و باید دید سرنوشت شایعه پیوستن نکونام به کادر فنی تیم ملی سرانجام به کجا ختم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز