خبرگزاری کار ایران

فینال کوپا ایتالیا: اینتر بزرگترین حسرت یوونتوس را رقم می‌زند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۵۴

تیم‌های اینتر و یوونتوس در بازی فینال کوپا ایتالیا از ساعت 23:30 امشب در ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، حدود 12 ماه پیش، فدریکو کیه‌زا نقش مهمی در پیروزی مقابل آتالانتا ایفا کرد که به یوونتوس کمک کرد تا چهاردهمین قهرمانی کوپا ایتالیا را به دست آورد. اکنون پس از یک دهه تسلط در این جام آنها اینتر را به عنوان تهدید جدی می‌بینند.

کیه‌زا سپس چند هفته بعد طعم شکوه قاره ای را با ایتالیا در یورو 2020 چشید، اما وینگر از آن زمان به دلیل مصدومیت از میادین دور شد و هم باشگاهش و هم تیم ملی دچار تزلزل شده اند. بار دیگر، یووه قرار است شاهد برداشته شدن اسکودتو در اواخر این ماه توسط تیمی دیگر  باشد.

شاگردان مکس آلگری که در رده چهارم جدول رده بندی سری آ قرار دارند، چندین بار در این فصل دچار لغزش شده اند، و اگرچه اولین بازی آنها با اینتر با امتیازات نتیجه تساوی 1-1 در اکتبر برگزار شد اما آنها در سوپرکاپ ایتالیا جام را به اینتر واگذار کردند‌. الکسیس سانچز در آن مسابقه یک گل به ثمر رساند تا  بیانکونری‌ها فرصتی برای آزمایش شانس خود در ضربات پنالتی را از دست بدهند.

آلگری از آن زمان تا حدی اقتدار را به یک تیم بیمار تحمیل کرده که به آنها کمک کرد تا به روند 16 بازی داخلی بدون شکست راه پیدا کنند اما زمانی که اینتر در ماه گذشته به تورین سفر کرد، بار دیگر شکست خوردند. این چرخه بخشی از یک تصویر گسترده تر را تشکیل می دهد، که در آن یوونتوس تنها چهار تساوی و دو شکست از دیدارهای سری A خود با چهار باشگاه بالای جدول در این فصل ثبت کرده است.

یوونتوس پس از خروج از لیگ قهرمانان اروپا مقابل ویارئال، برای اولین بار در یک دهه اخیر به فصلی بدون جام نگاه می‌کند، اگر نتواند امشب قهرمان جام حذفی شود، اما تاریخ حاکی از آن است که حتی برخی از فرم‌های ناهموار - از جمله شکست روز جمعه در بازی ضعیف  جنوا - آنها را منصرف نخواهد کرد.

مدافع عنوان قهرمانی پس از قهرمانی در چهار فصل متوالی از سال 2015 تا 2018، متخصص این رقابت‌هاست و بانوی پیر پس از پیروزی مقابل سمپدوریا، ساسولو و فیورنتینا در دوره های قبل، بار دیگر فینال را زیبا خواهد کرد.

اگرچه به نظر می رسد تلاش آنها برای دومین اسکودتوی متوالی با شکست به پایان می رسد، اینتر قبلاً یک جام را در این فصل به دست آورده است و آنها اکنون مشتاق هستند تا با از بین بردن امیدهای دشمنان قدیمی خود در تورین، به موفقیت در سوپرجام بیافزایند.

در واقع، قبل از قهرمانی نراتزوری در سال گذشته، آنها نتوانسته بودند حتی یک جام مهم را از زمان جام باشگاه های جهان در سال 2011 به دست بیاورند.

از آنجایی که پیروزی در ورزشگاه رم تعداد آنها را در دو فصل به عدد 3 می رساند، سیمونه اینزاگی، سرمربی فعلی، ناامید خواهد شد تا اعتبار خود را در این زمینه ثابت کند، به خصوص با توجه به لغزش های تیمش در رقابت قهرمانی.

اینتر قبل از قهرمانی سوپرجام در اوایل ژانویه، هشت پیروزی متوالی را پشت سر گذاشته بود، در زمانی که آنها از برتری 11 امتیازی نسبت به یوونتوس لذت بردند و بالاتر از میلان در صدر جدول قرار گرفتند، میلانی که اخیراً در نیمه دوم کوپا ایتالیا حذف شد‌.

با این حال، از آن زمان به بعد، آنها به سمت خط پایان حرکت کردند و دو امتیاز در جدول از رقبای روسونری عقب افتادند؛ تنها دو بازی مانده به پایان فصل. با این وجود، اینزاگی از اینکه تیمش در یک سوم پایانی بازی های اخیر خود را دوباره به دست آورد، آسوده خاطر شد و با گلزنی در هر یک از 10 بازی اخیر خود - از جمله چهار گل در برتری روز جمعه مقابل امپولی - آنها با یک روحیه مناسبی به دیدار با یوونتوس می‌رسند.

پس از شکست ناپذیری مقابل یووه در هر دو بازی لیگ برای اولین بار از فصل 09-2008، پس از پنالتی مجدد هاکان چالهان اوغلو که ماه گذشته دو تیم را از هم جدا کرد، بدون شک عامل ترس فروکش کرده و اولین قهرمانی کوپا در 11 سال ممکن است و آنها فقط 90 دقیقه با آن فاصله دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز