خبرگزاری کار ایران

اگر رانگنیک تن هاگ را انتخاب نکرد، پس نقش او در منچستریونایتد چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۸۳۵

سرمربی موقت قرار است در تابستان امسال نقش مشاور را بر عهده بگیرد، بنابراین عدم مشارکت او در جستجوی جانشینش توسط باشگاه، گیج کننده است.

به گزارش ایلنا، استدلال منچستریونایتد برای انتصاب رالف رانگنیک به عنوان سرمربی موقت در دسامبر دو گونه بود.

اولاً، اعتقاد بر این بود که سرمربی‌ تأثیرگذار آلمانی ممکن است بتواند نظم و انسجام بسیار مورد نیاز را به یک تیم نامنظم بیاورد و مغز متفکر آن باشد که به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر برسد و بدین ترتیب جایگاهی را در لیگ قهرمانان فصل آینده تضمین کند.

با این حال، به او قول داده شد که نقش مشاوره ای را نیز داشته باشد – که پس از تکمیل وظایف در تیم اول – با هدف شکل دادن به آینده بلندمدت باشگاه انجام شود.

بدیهی است که یونایتد در جایگاه هفتم جدول رده بندی قرار دارد - دقیقاً همان رتبه‌ای که به خاطرش اوله گونار سولسشیر برکنار شد - و اکنون بعید است که در جایگاه های لیگ قهرمانان اروپا به پایان فصل برسد، رانگنیک به وضوح در زمین بازی چیزی را ارائه نکرده است.

بنابراین، در حال حاضر چه آینده ای برای او در نظر دارد؟ از این گذشته، این شغل مشاور بود که رانگنیک را متقاعد کرد که موقعیت سرمربی موقت را بپذیرد، زیرا او نمی‌خواست شغلی را برای کمی بیش از شش ماه انتخاب کند.

با این حال، مشخص است که نقش مشاور او هم از نظر قدرت و هم از نظر نفوذ محدود است. مطمئناً، در حالی که او در حال حاضر روی مسئولیت‌های خود در تیم اصلی متمرکز است، با وجود هفت بازی در لیگ برتر که هنوز باقی مانده است و تمام امیدهایش برای دستیابی به رتبه چهار تیم برتر هنوز از دست نرفته است، این نشان می‌دهد که او نقش کلیدی در جستجو برای سرمربی بعدی ایفا نمی‌کند.

رانگنیک درباره کسانی که به دنبال یک سرمربی جدید هستند، گفت: «می‌دانم که آنها با برخی افراد صحبت کرده‌اند، اما تاکنون درباره تجربه و برداشتی که آنها از آن جلسات گرفته‌اند، صحبت نکرده‌ایم. این یک مسئله برای من نیست. برای من مهم است که روی بازی های بعدی تمرکز کنم."

وظیفه جذب سرمربی بعدی بر عهده مدیر فوتبالی‌ باشگاه جان مورتاگ، مدیر فنی دارن فلچر و مدیرعامل جدید ریچارد آرنولد است. منابع به GOAL می گویند که رانگنیک در جلسات استخدام، هم برای خرید جدید و هم برای مدیر جدید شرکت داشته اما در حالی که نظر او ارزشمند است، او "صدای غالب" در بحث‌ها نیست.

با این حال، رانگنیک اکنون چهار ماه است که در تیم حضور دارد و او قاطعانه می داند که دقیقاً چه کاری باید انجام دهد تا یونایتد در چند سال آینده دوباره برای کسب افتخارات بزرگ به چالش کشیده شود. او افکار خود را از طریق جلسات متعدد به هیئت مدیره رسانده و طرحی چهار ماده ای را برای اجرا در فصل های آینده پیشنهاد کرده است.

این سرمربی 63 ساله معتقد است که آن‌ها باید با به خدمت گرفتن بازیکنانی متناسب با سبک خاصی از رویکرد منچسترسیتی و لیورپول در بازار نقل و انتقالات الگوبرداری کنند. رانگنیک همچنین معتقد است هر خرید جدیدی برای بازی در اولدترافورد باید از نوع شخصیت و ذهنیت مناسبی برخوردار باشد و آنها باید هم از نظر بدنی قوی و هم تهاجمی باشند. نکته آخر او این بود که باید پذیرفت که اصلاح اشتباهات گذشته حداقل سه پنجره نقل و انتقالات طول می کشد.

با این حال، منابع نزدیک به باشگاه تاکید بر این دارند که نقش اصلی رانگنیک در حال حاضر پایان دادن به فصل است، در حالی که مورتو و باشگاه بر یافتن یک سرمربی جدید تمرکز می کنند. قابل درک است که اریک تن هاگ در حال گفتگوهای پیشرفته برای ایفای نقش پس از اینکه رئیس آژاکس در مصاحبه رسمی خود برای این موقعیت تحت تأثیر قرار گرفت، است.

هنوز هیچ توافق رسمی صورت نگرفته است، اما یونایتد امیدوار است جانشین رانگنیک را در اسرع وقت تعیین کند. در واقع، آنها اعلام رسمی قبل از پایان فصل را رد نکرده اند. بدیهی است که با آمدن یک سرمربی جدید، رانگنیک جایگاه داغ اولدترافورد را خالی می‌کند، اما در مورد اینکه دقیقاً نقش جدید او چه خواهد شد، سردرگمی وجود دارد.

اتحادیه فوتبال اتریش قبلاً گزارش هایی مبنی بر صحبت جانشینی پیتر شوتل با رانگنیک در مورد سرمربیگری تیم ملی را رد کرده است. با این حال، این بدان معنا نیست که رانگنیک نمی تواند نقش سرمربیگری را در جای دیگری به عهده بگیرد و در عین حال به عنوان مشاور برای یونایتد خدمت کند.

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا او اجازه دارد در ماه دسامبر این کار را انجام دهد، رانگنیک گفت که این تصمیم هیئت مدیره یونایتد خواهد بود. هنوز هم او مطمئن نیست که پس از کنار گذاشته شدن از وظایف مدیریتی اولدترافورد، چه چیزی در انتظارش است. واقعیت نقش مشاور این است که از او انتظار می رود فقط چند روز در ماه کار کند.

باشگاه می خواست از تخصص و تجربه او استفاده کند، اما وقتی این نقش پیشنهاد شد، با این ایده انجام نشد که او بخشی جدایی ناپذیر از سلسله مراتب جدید شامل آرنولد، مورتوگ، فلچر و دیگران باشد. تنها زمانی که فصل به پایان برسد و یک سرمربی جدید از راه برسد، مشخص خواهد شد که رانگنیک چگونه در ترکیب جدید اولدترافورد قرار می گیرد.

با این حال، با توجه به اینکه او با روشنگری در مورد محل مشکلات صحبت کرده، باشگاه می تواند بدتر از گوش دادن به توصیه های او برای چند فصل آینده پس از پایان دوره کوتاه او در هدایت این تیم در تابستان امسال عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز