خبرگزاری کار ایران

​دی بروین: رهبری به دنبال پایان ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۲۰۱

ستاره بلژیکی امیدوار است به داستان‌های بدشانسی در اروپا پایان دهد، اما ابتدا باید به همراه تیمش از اتلتیکو مادرید در مرحله یک چهارم نهایی عبور کند.

به گزارش ایلنا، کوین دی بروین نمی‌توانست ناراحتی‌اش را پنهان کند که منچسترسیتی دو سال پیش از لیگ قهرمانان اروپا از تیم لیون در میانه راه شکست خورد. پاسخ صادقانه او پس از شکست شوکه کننده در یک چهارم نهایی در لیسبون این بود: "سال متفاوت، چیزهای مشابه".

این آخرین مورد از سلسله خروج های بدبختانه و داستان های بدشانسی بود که سیتی را در انتظار دستیابی به جام اروپا نگه داشته است. گل خارج از خانه برابر موناکو و تاتنهام، اختلافات داوری مقابل لیورپول، شکست نیمه نهایی مقابل رئال مادرید، زمانی که آنها نتوانستند شکست یک بر صفر را جبران کنند - ناامیدی های زیادی تا به امروز وجود داشته است.

سال گذشته به همان اندازه نزدیک بود که سیتی به فینال رسید و با یک تیم چلسی که با 19 امتیاز پشت سر آنها در لیگ برتر به پایان رسید، در فینال رو به رو شدند. اما درد بیشتری وجود داشت، به معنای واقعی کلمه برای دی بروین، زمانی که او به دلیل شکستگی بینی و حفره چشم و ضربه مغزی در یک شکست یک بر صفر مجبور به ترک زمین شد.

بسیاری از اسطوره های اخیر سیتی - برای مثال سرخیو آگوئرو، داوید سیلوا و وینسنت کمپانی - باشگاه را بدون کسب مدال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ترک کرده اند و با فرا رسیدن 31 سالگی در ژوئن، رقابت برای دی بروین ادامه دارد تا اطمینان حاصل شود که او مدال این قهرمانی را به دست خواهد آورد و روند ناکامی بازیکنان قبلی را طی نخواهد کرد.

مانند بخش عمده ای از نسل طلایی بلژیک که مرتباً برترین کشور جهان بوده اما موفق به کسب یک جام بین المللی نشده است، دی بروین شایسته کسب یکی از افتخارات بزرگ است. در حال حاضر در سیتی، او چالش به دست آوردن سه گانه را رهبری می کند و لیگ قهرمانان همان جامی است که باشگاه بیش از هر چیز دیگری آرزوی آن کسب را دارد.

شاگردان پپ گواردیولا برای بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی خود به اسپانیا می روند و اتلتیکو مادرید با شکست خفیف 1-0، به لطف ضربه دی بروین در بازی اول، به میدان می رود.

و سرمربی سیتی از داشتن چنین نیروی خلاقی که می تواند تفاوت ایجاد کند، سپاسگزار است، به ویژه در مقابل دیگو سیمئونه ریسک گریز که تیمش را عملا بدون مهاجم در ورزشگاه اتحاد صف آرایی کرد که نتوانست حتی یک شوت هم بزند. 

قهرمان لیگ برتر کمی بهتر عمل کرد، اگرچه آنها حداقل سعی کردند خلاق باشند، و زمانی که فیل فودن بهترین فرصت را ایجاد کرد، دی بروین توپ را از سدی به نام یان اوبلاک عبور داد.

گل ابتدایی او در تساوی هیجان انگیز 2-2 مقابل لیورپول در روز یکشنبه، ششمین گل او در شش بازی اخیر بود و دی بروین بدون تفاوت با مشارکت های کلیدی یک مهاجم ارتدکس - اغلب بازیکنی که برای هم تیمی هایش فرصت ایجاد می کند - قدم برداشته است. 

گواردیولا معتقد است که دی بروین به بالاترین سطح خود بازگشته است، در حالی که دقیقاً تأیید می کند که این استاندارد چقدر است: "من دوست دارم او بازیکنی است که نه تنها پاس گل های زیادی می دهد، بلکه گل های زیادی هم می زند. به او گفتم که باید گل های بیشتری بزند تا به سطح دیگری برسد. او گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند و موقعیت‌هایی ایجاد می‌کند، چون می‌دانم موقعیتی که او در مقابل لیورپول بازی می‌کند بسیار دشوار است، زیرا آنها بسیار نزدیک هستند. و دید او برای آخرین پاس استثنایی است."

درست است که او در قسمت اول فصل با مصدومیت های فینال لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی اروپا دست و پنجه نرم کرد. از یک حرکت انفجاری در دقیقه پنجم تا پاس خیره کننده دقیقه 94 که به ریاض محرز این شانس را داد تا مقابل لیورپول گل بزند، تمام ویژگی های او نمایان بود. او پس از بازی به خبرنگاران گفت: "اگر تیمی برای بازی به اینجا بیاید، همیشه بازی خوبی است و لیورپول به اینجا آمده است تا همانطور که بازی می کند بازی کند، بنابراین به همین دلیل همیشه خوب بوده است."

لیورپول باز و هجومی بود، اما یافتن همان فضا در برابر تیمی با نظم و انضباط اتلتیکو بسیار دشوارتر است، زیرا قهرمان اسپانیا، استادان سخت نگه داشتن بازی‌ها و فرصت های کم خوشحالی برای هر دو طرف هستند. دی بروین منتظر یک بازی متفاوت در یک واندا متروپولیتانوی پرشور است، اگرچه سیمئونه ممکن است بخواهد خیلی زود قمار نکند.

او گفت: "بعضی بازی‌ها سخت هستند - مقابل اتلتیکو، جایی که در مقابل چنین دیوار دفاعی بازی می‌کنید، بهترین بازی برای بازی یا تماشا نیست. هیچ کاری نمی توانیم در مورد آن انجام دهیم. فکر می کنم در ابتدا کمی سخت باشد. بسته به امتیاز، اگر به همین منوال بماند، باید تغییر کند، اما من انتظار ندارم که بازی مشابهی باشد."

این سومین بازی از چهار بازی حساس با لیورپول در نیمه نهایی جام حذفی در روز شنبه خواهد بود. دی بروین با برنامه های فشرده غریبه نیست، اما اذعان داشت که در اوایل فصل سخت بود زیرا او از آسیب دیدگی مچ پا که در طول مسابقات یورو متحمل شده بود، بهبود بیابد.

تعهد مثل همیشه وجود داشت  و او پس از یک پیروزی در وقت اضافه برابر آرسنال در ابتدای سال، با خستگی به زمین افتاد. اما او برای فشار نهایی آماده است. او افزود: "حتی اگر بخواهید، فرصت فکر کردن در مورد آن را ندارید. دوشنبه روز ریکاوری است، سه شنبه به مادرید می رویم و برای بازی جام حذفی هم همینطور است. خیلی خوب بود که به پایان فصل فکر می‌کردم اما وقت آن نیست. این شاید چیز خوبی باشد زیرا شما فقط بازی کنید، بازی کنید، بازی کنید و سپس خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد."

زمانی برای استراحت وجود ندارد - نه به خصوص برای اولین قهرمانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا.

جاناتان اسمیت - GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز