خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

تجمع کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۳۴

چکیده: «۵۱۰ کارگر شاغل در این نیروگاه بیش از یک سال بابت حقوق بیمه اجباری و تکمیلی، اضافه کاری، عیدی، پاداش و بن کارگری از کارفرما طلبکارند. / مدیریت با تکذیب ادعای کارگران معترض در خصوص مطالبات یک سال و نیمه آن‌ها مدعی شد که هیچ اجتماع اعتراضی از سوی کارگران برگزار نشده‌ است».

جمعی از کارگران نیروگاه دماوند صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود در مقابل درب ورودی این واحد تولیدی تجمع کردند.

یکی از کارگران نیروگاه حرارتی دماوند حاضر در تجمع مذکور در خصوص علت برگزاری علت اجتماع اعتراضی کارگران به ایلنا گفت: ۵۱۰ کارگر شاغل در این نیروگاه بیش از یک سال بابت حقوق بیمه اجباری و تکمیلی، اضافه کاری، عیدی، پاداش و بن کارگری از کارفرما طلبکارند.

وی افزود: غیر از مطالبات معوقه یاد شده، کارگران نیروگاه دماوند در یک سال و نیم گذشته دستمز ماهیانه خود را با تاخیر دریافت کرده‌اند.

این کارگر ادامه داد: وضعیت نامطلوب مالی در حالی برای بیش از یک سال به کارگران نیروگاه حرارتی دماوند تحمیل شده‌ است که کار در محیط‌های نیروگاهی یکی از مشاغل پرخطر و حادثه خیز تلقی می‌شود.

این کارگر بابیان اینکه تاخیر در پرداخت مطلبات قانونی کارگران بعد از واگذاری و انتقال مالکیت نیروگاه دماوند به بخش خصوصی آغاز شد، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کارگر این واحد تولیدی در اعتراض به وضع موجود در مقابل درب ورودی شرکت تجمع کرده‌اند.

وی یادآور شد: مالکیت نیروگاه حرارتی دماوند که هشت سال از شروع فعالیت آن می‌گذرد در سال ۹۱ از شرکت توانیر به بنیاد شهید واگذار شد.

وی بابیان اینکه در نیروگاه حرارتی دماوند هیچ گونه نهاد صنفی کارگری به شکل رسمی فعالیت ندارد، افزود: در پی اجتماع اعتراضی امروز کارگران اشخاصی به نمایندگی از فرمانداری پاکدشت برای بررسی در اجتماع کارگران حاضر شدند.

واکنش روابط‌ عمومی: تکذیب خبر تجمع

در هنگام برپایی تجمع اعتراضی کارگران در نیروگاه دماوند، خبرنگار کارگری ایلنا برای پیگیری دلایل وقوع این اعتراض صنفی با مدیریت نیروگاه حرارتی دماوند تماس گرفت.

در همین رابطه «رحمتی»، مسئول روابط عمومی نیروگاه حرارتی دماوند با تکذیب ادعای کارگران معترض در خصوص عدم پرداخت مطالبات یک سال و نیمه، گفت: هیچ اجتماع اعتراضی از سوی کارگران همکار برگزار نشده‌است.

این مقام مسئول در نیروگاه دماوند با تایید اینکه انتقال ماکیت و واگذاری مدیریت این واحد تولیدی از شرکت توانیر به بنیاد شهید در سال گذشته آغار شد، افزود: آن زمان به دلیل شرایط اقتصادی و کمبود نقدینگی تاخیر کوتاهی در پرداخت مطالبات کارگران ایجاد شد که خوشبختانه این مسئله‌‌ همان زمان با پیگیری‌های انجام شده مرتفع شد.

رحمتی بابیان اینکه در حال حاضر تمامی ۶۰۰ کارگر شاغل در این نیروگاه حرارتی از بابت دریافت حقوق قانونی و عرفی خود با مشکلی روبرو نیستند، افزود: متاسفانه تعداد معدودی از همکاران مجموعه که سطح انتظاراتشان به مراتب بالا‌تر از «مقتضیات شرایط موجود» است با نشر اکاذیب کم لطفی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه صحت این ادعا از طریق مراجعه به نهادهای مسئول همچون سازمان تامین اجتماعی قابل بررسی است، افزود: ماهیت استراتژیک و شرایط حساس کار در محیط‌های نیروگاهی اجازه به تاخیر افتادن مطالبات کارگران را نمی‌دهد.

مسئول روابط عمومی نیروگاه حرارتی دماوند بابیان اینکه این واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی در منطقه خاورمیانه است، افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد برق مصرفی تهران و ۷ درصد برق مصرفی کشور در این واحد تولید می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز