خبرگزاری کار ایران

کارگران کشتی‌های «نگین سبز خاورمیانه» دوماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۶۳۶

«این کارگران که در عرشه کشتی‌های لایروبی سواحل و بنادر شهر بندر عباس کار می‌کنند علاوه بر دریافت نکرده حقوق طی دو ماه گذشته، حق بیمه‌شان نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.»

۱۵۰ کارگر شرکت پیمانکاری «نگین سبز خاورمیانه» در بندر عباس که تحت نظارت سازمان بنادر وکشتیرانی استان هرمزگان فعالیت دارند حدود دو ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

منابع خبری ایلنا در بندر عباس گزارش داده‌اند این کارگران که در عرشه کشتی‌های لایروبی (هاپرساکشن) سواحل و بنادر شهر بندر عباس کار می‌کنند علاوه بر دریافت نکرده حقوق طی دو ماه گذشته، حق بیمه‌شان نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته کارگران، از ابتدای مرداد ماه سال ۹۰ تا پایان اسفندماه‌‌‌ همان سال و در مرحله دوم از ابتدای دی‌ماه سال ۹۱ تاکنون حق بیمه کارگران از حقوق آن‌ها کسر شده اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

کارگران می‌گویند با وجود اطلاع شعبه یک تامین اجتماعی بندر عباس و اداره کار از مشکلات چند ساله بیمه‌ای این تعداد کارگر، این نهادهای دولتی تعاملی جهت رفع مشکل بیمه‌ای کارگران انجام نمی‌دهند.

طبق گفته کارگران، شرکت پیمانکاری نگین سبز هر ماه حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کند و در حال حاضر حقوق نیروی کار بخش لایروبی از دی ماه پرداخت نشده است. این کارگران که دارای سوابق کاری ۱۰ تا ۱۲ساله در بخش‌های مختلف کشتی‌های لایروبی چون عرشه و موتور خانه هستند، نسبت به وضعیت شغلی‌شان معترض‌اند.

این تاخیر مداوم در پرداخت حقوق کارگران در حالی اتفاق می‌افتد که با نزدیک‌تر شدن به پایان سال، کارگران منتظر پرداخت پاداش‌ها و عیدی و سنوات آخر سال هستند.

همچنین کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه می‌گویند پیمانکار هر ماه به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی از پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر خودداری می‌کند و این در حالیست بخش زیادی از صورت وضعیت‌های مالی شرکت نگین سبز توسط سازمان بنادر بابت بدهی شرکت به سازمان کسر شده است.

کارگران با بیان اینکه سازمان بنادر وکشتیرانی بندر عباس نظارتی بر کار شرکتهای پیمانکاری همانند نگین سبز ندارد تصریح کردند: انتظار داریم مسئولان در این استان نظارت خود را بر شرکتهای پیمانکاری و نحوه فعالیتشان بیشتر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز