خبرگزاری کار ایران

مرتضی گودرزی دیباج:

جشنواره فصل مشترک نظام ایدئولوژیک و فکری افراد و عملکرد هنری آن‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۵۵

با توجه به شعار، رویکرد و عزمی که جشنواره هنر مقاومت دارد آن چنان که باید در سیستم رسانه‌ای و سیستم رسمی فرهنگی کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

ایلنا: مرتضی گودرزی دیباج گفت: جشنواره فصل مشترک نظام ایدئولوژیک و فکری افراد و عملکرد هنری آن‌ها است بنابراین فرصت مناسبی برای تفکر بیشتر دراین باره به شمار می‌رود و نظام رسمی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.
به گزارش ایلنا، گودرزی که در بخش نقاشی آثار متنوع و جالبی خلق کرده است، گفت: جشنواره هنر مقاومت نقطه عطف و موقعیت بسیار مهمی برای هنر هدفمند و متعهد کشور است اما با توجه به شعار، رویکرد و عزمی که جشنواره هنر مقاومت دارد آن چنان که باید در سیستم رسانه‌ای و سیستم رسمی فرهنگی کشور مورد توجه قرار نگرفته است.
وی اذعان کرد: این چنین فرصتی طی سی و پنج سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد جزء نقاط درخشان تاریخ محسوب می‌شود که می‌توان حساسیت ویژه‌ای نسبت به آن داشت.
این هنرمند نقاش در ادامه تاکید کرد: اگر چه جشنواره هنر مقاومت کار خود را به خوبی انجام می‌دهد بنابراین اگر بخواهیم بدانیم رویکرد‌های مفهومی و ارزشی این جشنواره، چقدر به اعماق جامعه و دیگر کشور‌ها رسوخ پیدا کرده است، باید در سیستم دیگری جدا از دستگاه اجراکننده جشنواره، آن را تبیین و معرفی کنیم.
گودرزی درخصوص تاثیرات برپایی این جشنواره در آشنایی دیگر ملل با فرهنگ مقاومت و ایستادگی هشت ساله ملت ایران اظهار کرد:. همچنین راه یابی هنرمندان خارجی به جشنواره و مورد توجه قرارگرفتن آثارشان، بسیار خوب است و ارزیابی بازخورد این جشنواره، با توجه به دریافت مشاهدات و اظهارات هنرمندان سایر کشور‌ها، نیاز به کار پژوهشی و بررسی می‌دانی دارد.
سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت به دبیرکلی حبیب اله صادقی آذر ماه امسال، در ۱۲ رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط - نقاشی، تصویرسازی، پوس‌تر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز