خبرگزاری کار ایران

لزوم توجه سازمان منطقه آزاد قشم به جزیره ناز

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۶۵

جزیره زیبای قشم یکی از زیباترین جزایر کشور است که سالانه تعداد قابل توجهی گردشگر به این جزیره زیبا سفر می‌کنند. وجود جنگل حرا، دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، غار نمکدان، دره تندیس و... سبب شده تا گردشگران بسیاری از کشور و خارج از کشور به این جزیره زیبا سفر کنند.

 «جزیره ناز» یکی از مکان‌های زیبا و پرطرفدار جزیره قشم است.  این مکان که به تازگی شهرت پیدا کرده و حتی در ژئوپارک نیز ثبت بین المللی شده مورد استقبال بسیاری از گردشگران گردیده اما متاسفانه به علت عدم توجه مسئولین و سازمان منطقه آزاد قشم به جزیره ناز مشکلات بسیار زیادی برای فعالان صنعت گردشگری به وجود آورده است. عدم حمایت از فعالان گردشگری در این منطقه و مشکلاتی همچون تخریب خانه‌های قدیمی با قدمت تاریخی، در حالی است که این منطقه ثبت جهانی ژئوپارک شده و اجازه تخریب و دستکاری در چنین مناطقی وجود ندارد.

 عدم صدور مجوزهای قانونی برای فعالان صنف گردشگری، همچنین نبود بیمه خدمات گردشگری برای مسافران و بلاتکلیفی فعالان گردشگری در این منطقه نیز از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 تمامی فعالان صنفی گردشگری  این منطقه خواهان توجه سازمان منطقه آزاد قشم به وضعیت موجود هستند؛ چراکه معتقدند با تلاش‌ها و کوشش‌های بومیان منطقه، جزیره ناز معرفی شده و توانسته در جذب گردشگر موفق باشد. سازمان منطقه آزاد قشم می‌بایست برای ارائه مجوز واگذاری زمین، بیمه شدن خدمات گردشگری و همینطور نظارت بر عملکرد همکاری لازم را داشته باشد تا آنان بتوانند بیش از پیش باعث رونق و توسعه گردشگری در این منطقه شوند. متاسفانه در زمان وقوع حوادث  برای گردشگران، به علت نداشتن بیمه، تمامی هزینه‌ها توسط مدیریت واحد صنفی پرداخت می‌شود و بیمه هیچ نقش حمایتی از آنان ندارد.

در آستانه سال نو امیدواریم با توجه به حضور چشمگیر گردشگران در این منطقه، مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم با در نظر داشتن مشکلات فوق، نسبت به برطرف کردن آن تلاش بیشتری داشته و برای ارتقای این منطقه بکر و گردشگر پذیر تصمیات کارآمدی را مبذول نمایند.

 

 

انتهای پیام/
پروین صحبتی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز