خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۳۱۴

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی این استان با ارسال 966 اثر به دبیرخانه جشنواره، از امروز 27 آبان ماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واقع در پارک آزادی اراک آغاز شده و تا روز 29 آبان ماه نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان منصوری در حاشیه مراسم آغاز به کار این جشنواره در جمع خبرنگاران، افزود: سال گذشته 770 اثر به این جشنواره ارسال شد و هنرمندان استان در فرایند برگزاری جشنواره عناوین خوبی به دست آوردند.

وی شعار این جشنواره را در سال جاری «با قصه لبخند بسازیم» عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد امید در جامعه و الهام‌آفرینی، از رویکردهای برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری است. اختتامیه جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی نیز روز دوشنبه 29 آبان ماه در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اظهار داشت: قصه‌های قرآنی، کارآفرینان، نام‌آروان، روایت استوره‌ها و موضوع آزاد از محورهای پیش‌بینی شده در این جشنواره است. در این رابطه استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن، می‌تواند در این بخش روایت منحصر به فردی داشته باشد.

منصوری تصریح کرد: 3 داور ملی، یک داور از استان مرکزی و یک ناظر از سطح ملی آثار هنرمندان را در این جشنواره قضاوت می‌کنند. بخش قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای که به صورت ملی داوری می‌شود، مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا در این بخش، توانمندی شرکت‌کنندگان در حوزه صحنه، آشکار می‌شود.

وی به فرایند برگزاری مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی و همچنین انتخاب برگزیدگان اشاره کرده و بیان داشت: پایان آذر همزمان با شب یلدا، مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی با انتخاب برگزیدگان به کار خود خاتمه می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تأکید کرد: یکی از اهداف جشنواره قصه‌گویی، مردمی‌سازی قصه است. در این راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاش است داستان و قصه را در جمع‌های مختلف به شکل مردمی تبدیل کند.

منصوری ابراز داشت: نگرش تربیتی در قصه‌گویی همواره مورد اهتمام بوده و متولیان کانون در تلاش هستند تا این موضوع، ارتقاء داده شود. احیا و زنده نگه داشتن، سنت قصه‌گویی از اهداف این جشنواره است تا نگاه جشنواره به نگاه مردمی تبدیل شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز