خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تأکید کرد:

ضرورت انجام مطالعات دهکده لجستیک مرکزی توسط مشاور قوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۹۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه انجام مطالعات دهکده لجستیک استان توسط مشاور قوی یک ضرورت است، گفت: اگر شرکت صنعتی قوی که بتواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند وجود دارد، بررسی و رایزنی لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر اسدی در جلسه مرکز لجستیک استان مرکزی، افزود: مطالعه برای کل پروژه 400 هکتاری باید توسط یک مشاور قوی انجام گیرد و در فاز نخست اول برای 60 هکتار مطالعات خود را ارائه کند.

وی با بیان اینکه فرآیند مربوطه تا جلسه آتی تهیه شود تا در صورت حضور سرمایه گذار، تمامی موارد شرح داده شود، ادامه داد: مشاور نیز باید ماهانه گزارشی از عملکرد و مطالعات خود ارائه دهد تا براساس این مطالعات ماهانه ریل‌گذاری و مسیر دهکده مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اظهار داشت: یکی از دلایل تبدیل شدن مرکز لجستیک استان مرکزی به دهکده، دسترسی همزمان به راه‌آهن و فرودگاه است به همین دلیل مطالعات این طرح باید طی هماهنگی با راه‌آهن و فرودگاه اراک انجام گیرد.  

اسدی با این پیشنهاد که راه‌آهن به عنوان دستگاه مسئول دهکده لجستیک استان معرفی شود، تصریح کرد: در این رابطه باید بررسی‌ها و هماهنگی‌های لازم با راه‌آهن صورت گیرد. همچنین باید گزینه‌های سرمایه‌گذاری را نیز مدنظر داشت و از ظرفیت بخش صنعت استان نیز باید استفاده شود.

وی بیان داشت: اصل موضوع این است که مدلی طراحی شود تا زیرساخت‌ها اجرایی شوند، سپس واگذاری انجام گیرد. در این رابطه در جلسات پیشین مقرر شد که مجری اینکار شرکت شهرک‌های صنعتی یا سازمان همیاری و یا بخش خصوصی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تأکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی با همکاری سازمان همیاری به مسئله ایجاد زیرساخت‌های دهکده لجستیک ورود کند. امروز مسئله واگذاری زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی موضوعیت دارد و باید با بررسی جوانب از این شرایط عبور کنیم.

اسدی ابراز داشت: پس از واگذاری، شرکت شهرک‌ها باید با رویکرد توسعه زیرساخت‌ها و تعیین چارچوب قیمتی جذاب، زمینه راه‌اندازی دهکده لجستیک استان مرکزی را ایجاد کند. باید در این دهکده از تمام ظرفیت های ریلی، هوایی و جاده ای اراک برای تخلیه بار یا بارگیری استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه احداث دهکده لجستیک مهمترین پروژه سازمان صمت است، اضافه کرد: متأسفانه مدیرکل سازمان صمت در این جلسه حضور ندارد و مدیران کل شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی و مدیر فرودگاه اراک نیز  با وجود اهمیت بسیار بالای موضوع لجستیک، در این جلسه غایب هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز