خبرگزاری کار ایران

معاون میراثفرهنگی در گفت و گو با ایلنا: ‌

حریق محدود به آمفی‌تئاتر موزه «شهر سوخته» بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۲۴

«باید ارزیابی بحران از موزه‌ها و اماکن تاریخی صورت گیرد تا بدانیم وضعیت به چه صورت است برخی از موزه ها به سیستم اطفای حریق مجهز هستند و برخی نیز سیستم ایمنی آتش نشانی را ندارند.»

معاون میراثفرهنگی سازمان میراثفرهنگی و گردشگری کشور منکر وقوع آتش‌سوزی در موزه «شهر سوخته» شد و حریق روز جمعه را محدود به یکی از ساختمان‌های جانبی این موزه دانست.

محمدحسن طالبیان در گفت گو با خبرنگار ایلنا با تکذیب آتش سوزی ظهر روز دوشنبه در «موزه شهر سوخته»، اظهار کرد: آتش در بخشی از آمفی تئاتر مجموعه جدیدی که خارج از عرصه تاریخی شهر سوخته بنا شده بود، رخ داده است.

وی ادامه داد: این بخش جدید شامل موزه، سالن آمفی تئاتر، بخش اداری و کتابخانه است که خوشبختانه تنها آمفی تئاتر آن دچار حریق شده است و هیچ صدمه‌ای به موزه و اسناد وارد نشده است.

معاون میراثفرهنگی سازمان میراثفرهنگی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه امکانات لازم از قبیل کپسول آتش نشانی در محل حادثه وجود داشت، اعلام کرد: به خوبی نمی دانم که علت حادثه چه بوده است اما نمایندگانی از حوزه‌های مختلف برای بررسی علت حادثه به شهر سوخته اعزام شده اند و نتیجه به زودی اعلام می‌شود.

طالبیان با بیان اینکه باید بحثایمنی را جدی تر از قبل مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: پس از بررسی علت این حادثه به صورت جدی تر نسبت به موزه‌ها و مکانهای تاریخی تصمیم گیری می‌شود.

وی در باره وضعیت کنونی موزه‌ها و اماکن تاریخی اعلام کرد: باید برای وضعیت موزه‌ها فکری کرد. باید ارزیابی بحران از موزه‌ها و اماکن تاریخی صورت گیرد تا بدانیم وضعیت به چه صورت است برخی از موزه ها به سیستم اطفای حریق مجهز هستند و برخی نیز سیستم ایمنی آتش نشانی را ندارند.

طالبیان در پاسخ به اینکه چند درصد از موزه‌ها به سیستم ایمنی مجهز نیستند پاسخ صریحی نداد و گفت: نمی‌دانم باید بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز