خبرگزاری کار ایران

پیش‌ثبت‌نام عتبات عالیات از امروز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۷۴

کدملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌احوال کشور مبنای عمل خواهد بود، لذا در ثبت کد ملی دقت مضاعف داشته باشید / پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام(پنجشنبه ۳۰ آبان) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نیست.

ایلنا: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که‌ مایل به اعزام از ۲۳ آذر تا ۲۰ اسفند ۹۲ هستند، می‌توانند از امروز تا پنجشنبه با مراجعه به سامانه پیش‌ثبت‌نام عتبات عالیات و تکمیل فرم مربوط، برای خود و همراهانشان پیش‌ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی حج، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان حج و زیارت متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از ۲۳ آذر تا ۲۰ اسفند ۹۲ هستند، می‌توانند از ساعت ۹ صبح امروز شنبه ۱۸ آبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۳۰ آبان با مراجعه به سامانه عتبات عالیات به نشانیhttp: / / atabat. haj. irو تکمیل فرم مربوطه برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام کنند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت نتایج قرعه کشی این مرحله از ثبت نام، روز یکشنبه ۳ آذر بر روی سامانه پیش‌ثبت نام عتبات عالیات این سازمان قابل رؤیت خواهد بود.

متقاضیان اعزام به عتبات می‌توانند به دو روش شامل ثبت نام در گروه‌های ۱ تا ۷ نفره(ثبت نام در این روش حداقل یک نفر و حداکثر تا ۷ نفر است) و ثبت نام در گروه‌های ۳۵ نفره(ثبت نام در این روش می‌بایست حتماً ۳۵ نفر کامل باشد) اقدام کنند.

پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام(پنجشنبه ۳۰ آبان) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده می‌سر نیست.

لازم است، متقاضیان دارای گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ اعزام باشند و همچنین فرزندان بالای ۱۷ سال بایستی برای ثبت نام گذرنامه مستقل داشته باشند.

لازم به یادآوری است فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای اولویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی به غیر، میسر نیست.

افرادی که در پیش ثبت نام دوره‌های قبل شرکت کرده‌اند و حائز اولویت تشرف نشده‌اند، در این دوره به طی مراحل پیش ثبت نام نیازی ندارند و اطلاعات آن‌ها بر اساس گروه بندی مربوطه، به دوره جدید انتقال می‌یابد و در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد.

اطلاعات افرادی که در دوره قبل حائز اولویت تشرف شناخته شدند اما به هر دلیل در گروه‌ها ثبت نام نکردند، از سامانه پیش ثبت نام حذف خواهد شد و در صورتی که این افراد به تشرف در این دوره مایل باشند، لازم است دوباره نسبت به طی مراحل پیش ثبت نام اقدام کنند.

تذکرات مهم

هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی(همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان(کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود.

هر نفر فقط یکبار و در یک گروه می‌تواند(به عنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام کند و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده(سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می‌تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت کند که در این صورت اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

کدملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌احوال کشور مبنای عمل خواهد بود، لذا در ثبت کد ملی دقت مضاعف داشته باشید.

پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام(پنجشنبه ۳۰ آبان) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نیست.

با توجه به اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروان‌ها از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه(یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

در صورتی که تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام در ماه‌های اعلام شده در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه تعیین و از طریق همین سایت به آن‌ها اعلام می‌شود و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.

قرعه کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه(قید شده در سیستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب کنند.

تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل روز، ماه و سال(بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

کدملی همه افراد ده رقمی بوده و باید کلیه ارقام(صفرهای سمت چپ) آن بطور کامل در فرم ثبت شود.

پس از تکمیل فرم و ثبت آن، اطلاعات دریافتی جهت کنترل نمایش داده می‌شود، اطلاعات نمایش داده شده را به دقت کنترل و در صورت صحت، گزینه تأیید را انتخاب و نسبت به قطعی نمودن پیش ثبت‌نام خود اقدام نمائید. چنانچه اطلاعات نمایش داده شده صحیح نیست با انتخاب گزینه بازگشت و اصلاح مجدد نسبت به رفع مغایرت‌ها اقدام کنند.

پس از قطعی کردن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می‌دهد که این شماره را یادداشت نموده و برای پیگیری‌های بعدی نزد خود نگهداری خواهید فرمود.

داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ اعزام ضروری است ضمنا فرزندان بالای ۱۷ سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند.

فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی به غیر، میسر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز