خبرگزاری کار ایران

فتحی‌پور با اشاره به جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم:

مجلس عاقل تحت فشار افراد افراطی قرار نمی‌گیرد / دانش آشتیانی با دفاع خوب رای می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۷۹

اگر کسی در مورد فردی ادعایی داشته باشد و نتواند آن را ثابت کند این موضوع افترا و تهمت است که باید با آن مقابله شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس عاقل‌تر از آن است که در بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی دولت تحت فشار تعدادی از افراد خاص و افراطیون قرار گیرد.

ارسالان فتحی پور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد تعامل مجلس با دولت در بحثوزارت علوم گفت: مجلس نه بازیچه است و نه اینکه نمایندگان تحت تاثیر یک سری جوسازی‌های خاص مانند ارسال پیامک قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مجلس در بررسی‌های خود قطعا به مستندات توجه می‌کند و این مجلس مجلس پایبند به اصول و ارزش‌ها است و تخطی از این اصول را جزو خط قرمزهای خود می‌داند، در این شرایط کسی حق ندارد این موارد را نادیده بگیرد.

این نماینده مجلس درباره فعالیت گروه‌های خاص علیه گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: ما شاهد این هستیم که این گروه این روزها با این نوع فعالیت خود جو نادرستی را رقم زده اند، اما اگر گزینه پیشنهادی بتواند به مسائل و صحبت‌های که وجود دارد پاسخ دهد و مجلس و نمایندگان را قانع کند، در این حالت قطعا رای به او مثبت خواهد بود.

وی درباره رفتار و حساسیت مجلس نسبت به وزارت‌خانه‌های علوم، فرهنگ و آموزش و پرورش گفت: چنین موضوعی مطرح نیست و مجلس عاقل‌تر از آن است که تحت فشار تعدادی از افراد خاص قرار گیرد.

فتحی پور در پاسخ به این سوال که عملکرد مجلس را نسبت به دولت چطور ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: ما در ارتباطات خود با مردم شاهد هستیم که آنها از عملکرد مجلس رضایت دارند زیرا این مجلس تحت فشار افراطیون قرار ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مجلس علاقه‌مند است که به دولت کمک کند و همین را در راستای صحبت‌های مقام رهبری جزو وظایف خود می‌داند. زمانی تصمیم ما بر عدم رای اعتماد رقم می‌خورد که واقعا احساس کنیم گزینه معرفی شده صلاحیت کار پیشنهادی را ندارد.

این نماینده مجلس شواری اسلامی در پاسخ به این سوال که رفتار دوگانه این مجلس در رای اعتماد به وزرای دولت گذشته و دولت جدید را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: این مجلس تحت تاثیر جریان سیاسی و جناحی هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کند. ریاست مجلس کاملا موضوعات را رصد می‌کند و در این مجلس همه چیز شکافته و شفاف‌سازی می‌شود و چنین نیست که نمایندگان تحت تاثیر چند نفر قرار بگیرند.

وی گفت: من شخصا برای تائید یک وزیر به عقل خودم و پارامترهای اصلی توجه می‌کنم که اگر در فرد مورد نظر وجود داشته باشد حتما به او رای می‌دهم و اگر غیر از آن باشد و به گزینه مربوطه رای دهم به انقلاب و نظام خیانت کرده‌ام.

فتحی‌پور خاطرنشان کرد: ما یک سری اعتقادات داریم که همه باید به آن احترام بگذارند و اگر کسی در مورد فردی ادعایی داشته باشد و نتواند آن را ثابت کند این موضوع افترا و تهمت است که باید با آن مقابله شود.

وی گفت: مجلس نباید تحت تاثیر هیچ جناحی قرار بگیرد. در این مسیر با درایت ریاست مجلس شورای اسلامی به ویژه در بحثفراکسیون رهروان ولایت در همه این موضوعات به صورت معتدل حرکت می‌کنیم و به هیچ وجه افراط و تفریط را قبول نداریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در این وضعیت کشور ما به آرمش نیاز دارد به دولت هم باید فرصت دهیم تا کارهای خود را انجام دهد. خود روحانی هم زمانی که در مجلس حضور داشت یک اصول‌گرایی سنتی بود و اعتقاد بالایی به نظام و رهبری دارد، به هرحال امیدواریم مجلس عاقلانه رفتار و حرکت کند و اگر گزینه پیشنهادی بتواند بهتر از خود دفاع کند، مجلس قطعا به وی رای خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز