خبرگزاری کار ایران

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری :

برگزاری تور گردشگری با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۷۵۳

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری ، گفت: این تورها با هدف آشنایی مسافران نوروری از جاذبه ها و اماکن تاریخی وگردشگری مرکز استان از سوی شهرداری ساری شکل گرفت.

به گزارش ایلنا،رضا مردانی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی استان در ساری از تورهای  یکروزه ساری گردی در مرکز استان خبر داد و اظهار داشت: این تورها در دو نوبت صبح و عصر هر روز  به صورت رایگان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کند

وی افزود: این تورها  با هدف آشنایی مسافران  نوروری  از جاذبه ها و اماکن تاریخی  وگردشگری مرکز استان از سوی شهرداری ساری  و شرکت گردشگری بهشت پنهان شکل گرفت.

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری  بازدید از خانه کلبادی، حمام وزیری  ، مسجد جامع تاریخی فرح آباد و ساحل فرح آباد از جمله اماکنی است که مسافران نوروزی از آن دیدن می کنند.

وی هدف از تور ساری گردی شناساندن جاذبه های تاریخی و گردشگری به مسافران،کمک به ایجاد اشتغال جوانان در زمینه خدمات و کمک به رونق اقتصادی روستاییان با فروش صنایع دستی و غذاهای محلی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز تور 3گردشگر آلمانی نیز از جاذبه های استان دیدن کردند ، گفت: راهنمای سفر  ملبس به لباس سنتی و همچنین ارائه غذاهای بومی و محلی از دیگر خدمات به مسافران نوروزی است.

مردانی معرفی و احیای فرهنگی و آیین های بومی و محلی مازندران را از جمله اهداف برگزاری این تور عنوان کرد و گفت: بسته فرهنگی همراه با معرفی جاذبه های ساری به مسافران نوروزی ارائه می شود.

وی بازدید از پارک جنگلی زارع را از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد عنوان کرد و افزود: اجرای موسیقی زنده محلی از دیگر عناوین برنامه های این تور محسوب می شود.

مردانی گفت:در مبادی ورودی شهرها نیز کمپ های گردشگری مستقر شدند ، و کلبه چوبی برای شناساندن فرهنگ بومی و محلی نصب شد و همچنین پکیج های فرهنگی مانند نقشه شهر ساری،کتابچه گردشگری ،سی دی آهنگ مازندرانی به همراه کیسه زباله به گردشگران داده می شود.

سرپرست تور ساری گردی افزود:سال گذشته 7هزارو 200نفردر تور شرکت کردند که امسال پیش بینی می شود امسال به 10هزار افزایش یابد.

خانه کلبادی، بقعه امام زاده عباس، بقعه پهنه کلا، چشمه باداب سورت، حمام وزیری ، مسجد جامع تاریخی فرح آباد، ساحل خزرآباد، مسجد مصطفی خان، نوباغشاه ساری، برج رسکت و سد سلیمان تنگه از اماکن دیدنی و تاریخی ساری است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز