خبرگزاری کار ایران

یونسی مطرح کرد:

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۶۷۳

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا یونسی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از مردم مازندران که در بحران برف سختی کشیدند عذر خواهی و از صبوری و شکیبایی آنان در بحران به وجود آمده قدردانی می‌کنم.
 
وی به بحران برف اخیر در مازندران اشاره کرد و افزود: در شرایط بحران تمام مسئولان استانی و شهرستانی پای کار بودند و با تلاش مجدانه اوضاع را به سمت بهبودی سوق دادند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از همه ظرفیت‌های خود برای بهبود وضعیت مردم به‌ویژه آنانی که قطعی آب و برق و گاز مواجهه بودند، استفاده کردند.
 
یونسی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه پزشکی توانسته با استفاده از راهبردهای مراقبت‌های بهداشتی اولیه به پیشرفت‌های چشمگیری در سطح کلی سلامت و بالا رفتن شاخص‌های مربوط به آن برسد.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در ادامه گفت: پیشرفت در حوزه سلامت سبب شد تا سن امید به زندگی به‌طور شایسته‌ای ارتقاء یابد و میانگین سن زنان و مردان تقریبا برابری کند.
 
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت یازدهم تحول در نظام سلامت بوده، افزود: توجه به مقوله سلامت افراد سبب شده تا درمان بیماران به کمتر از 10 درصد کاهش پیدا کند.
 
یونسی ارتقاء سلامت جامعه را از مقوله‌های مهم در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان باید تدابیری اتخاذ کند تا میزان آسیب پذیری جامعه کاهش پیدا کند.
 
وی "آموزش محله‌محوری و توسعه برنامه آموزش سلامت در جامعه و محیط کار و استفاده بهینه از رسانه‌های ارتباط جمعی در پیشرفت ارتقای سلامت را موثر دانست و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
 
یونسی ادامه داد: میوه و سبزیجات تازه و هچنین مواد غذایی فیبردار ازجمله موضوعات مهم در حوزه سلامت است که باید به آن توجه شود و ضرورت دارد تا فرهنگ استفاده از این نوع مواد غذایی در جامعه نهادینه شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی مازندران به "طرح تبسم مهر" در مدارس اشاره  و به لزوم اجرای آن در مدارس تاکید کرد و گفت: دهیاران نیز می توانند با برگزاری آموزش سلامت در جلوگیری از رفتارهای پرخطراثرگذار باشند
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز