خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تقدم پیشگیری بر درمان مدیریت هزینه‌هاست

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پیشگیری به علت مدیریت در هزینه‌ها بر درمان مقدم است.

به گزارش  خبرنگار ایلنا در کاشان، ناصر کلانتری امروز در جمع مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان  افزود: افزایش بیماری‌های مزمن غیر واگیر و آسیب‌های اجتماعی از دلایل شروع تحول سلامت در حوزه بهداشت است.

وی، مرحله بعد از پیشگیری را غربالگری عنوان و تصریح کرد: با غربالگری افراد به ظاهر سالم از افراد سالم جدا و آموزش‌ها و خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود تا دچار عوارض بیماری نشوند.

کلانتری، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به محرومان و مستضعفان برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت با افزایش سرانه در روستاها، حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی شروع شده است.

وی، ارائه خدمات سلامت خانه بهداشت روستایی در شهر در قالب مراکز و پایگاه‌های سلامت را آرزوی دیرینه حوزه بهداشت عنوان کرد که با  اجرای برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت این امر محقق شده است.

قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، با تاکید بر غربالگری همه مردم و تشکیل پرونده سلامت برای آنها  ادامه داد: چنانچه زمینه بیماری‌های غیر مزمن به موقع شناسایی و خدمات لازم ارائه شود دیگر نیازی به بخش‌های دیالیز، CCUو  ICU نخواهد بود و در نتیجه بسیاری از منابع حفظ خواهد شود.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بسیاری از خدمات در بخش خصوصی ارائه می‌شود استفاده از خرید راهبردی خدمات را گام مهمی در این زمینه برشمرد.

کد خبر : ۳۴۵۰۱۲