خبرگزاری کار ایران

مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش فنی‌وحرفه‌ای در مازندران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۱۹۸

مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران توسط خیرین نیک‌اندیش با هدف توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای روز یک‌شنبه در اداره کل فنی‌وحرفه‌ای مازندران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران صبح امروز یک‌شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، خیرین و مدیران استانی و شهرستانی در سازمان فنی‌‌وحرفه‌ای مازندران افتتاح شد.

حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لائینی صبح امروز در آیین افتتاح مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران، مهارت آموزی را ضرورت اشتغال‌زایی دانست و گفت: اگر امروز در حوزه کار و اشتغال با مشکل مواجه هستیم علت آن عدم مهارت در کار است.

وی افزود: نیروی انسانی فاقد مهارت عملی نمی‌تواند به اشتغال دست یافته و گاه در چرخه اشتغال، از حلقه کارگری ساده نیز باز می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برخی از فارغ‌التحصیلان با وجود تحصیل اما فاقد مهارت هستند و این مرکز می‌تواند در آموزش مهارت‌آموزی کمک شایانی داشته باشد.

حجت‌الاسلام لائینی با بیان اینکه مراکز تولیدی و اشتغال نیازمند نیروهای فنی و آچار‌ به دست هستند، افزود: البته در این زمینه باید کار فرهنگی در جهت مهارت‌افزایی صورت گیرد و خانواده‌ها و جوانان بدانند کاری مقدس و سازنده است که مهارت در آن وجود داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه شاهد شکوفایی و رشد اقتصاد خانواده‌ها و جامعه باشیم باید نیروی کار در میدان عمل فعال باشد و تحقق این مهم نیز نیاز به مهارت‌آموزی، توانمند سازی و آموزش است.

امام جمعه ساری تاکید کرد: هر چه به حوزه مهارت کمک کنیم به تربیت نیروی انسانی و شکوفایی اقتصادی خانواده‌ها کمک کردیم و اعتماد به نفس افراد جویای کار را نیز افزایش داده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی افزود: باید تلاش را مضاعف کرد تا ۱۹ جامعه هدف از رشد و شکوفایی در حوزه فنی‌وحرفه‌ای برخوردار شوند.

وی با قدردانی از خیرین مازندران گفت: مازندران دومین استان پیشتاز در این اقدام خداپسندانه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز ضمن قدردانی از مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای گفت: ۱۹ گروه هدف در کشور و استان وجود دارد که باید مجموعه‌ای از آموزش فنی‌‌وحرفه‌ای در گروه‌های مختلف اعم از خدمات، گردشگری، کشاورزی و صنعت به آن‌ها ارائه شود.

سیدحسین درویشی افزود: مازندران دومین استان در کشور است که از این مجموعه رونمایی می‌کند تا با کمک خیرین  علاوه بر توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز خدمات‌رسانی کند.

وی افزود: آموزش فنی‌وحرفه‌ای با آموزش مهارت آموزی تلاش دارد تا در تحقق شعار سال مبنی بر تولید، اشتغال و مهارت‌آموزی نقش موثری داشته باشد.

مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط خیرین نیک‌اندیش با هدف توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شکل گرفته و بنیان آن پایه‌ریزی شده است، تا با سعی در افزایش توان اشتغال جوانان و ترویج فرهنگ کار یکی از ماندگارترین اعمال نیک را برای رسیدن فرزندان این کشور به بالاترین جایگاه علمی آفرینندگی و انسانی به یادگار بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز