خبرگزاری کار ایران

دیدار اعضای نهاد کتاب‌خانه‌های کشور با نماینده، ولی فقیه در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۸۷۰

آیت الله رسول فلاحتی گفت: کاهش کتاب‌خوانی در هر جامعه‌ای، مطالبه‌گری و توقع رشد و پیشرفت را در آن جامعه کاهش می‌دهد.

به گزارش ایلنا از رشت، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به نقش و جایگاه تاثیرگذار کتاب و کتابخوانی در توسعه علمی، علم‌اندوزی و ترویج آن به نسل‌های آینده، گفت: در طول زمان ابزار، تجهیزات و امکانات بسیاری برای توسعه و گسترش علم در اختیار انسان قرار گرفت اما می توان اذعان داشت هیچ کدام جای کتاب را نگرفته و نخواهد گرفت.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: کاهش کتابخوانی در هر جامعه‌ای، مطالبه‌‌گری و توقع رشد و پیشرفت را در آن جامعه کاهش می‌دهد. 

وی با تاکید بر اینکه یک کتاب می‌تواند حاصل و عصاره سال‌ ها تلاش، تحقیق و مطالعه نویسنده باشد، اضافه کرد: حفظ و نگهداری کتاب هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که تاریخ و فرهنگ یک جامعه را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند. 

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ٨٠٠ کتابخانه عمومی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: ایران از نظر تعداد کتابخانه های عمومی دارای جایگاه برتر منطقه، جزو ۵ کشور برتر آسیا و ۲۰ کشور برتر دنیا محسوب می‌شود. 

مهدی رمضانی به اشتغال بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی کشور و ظرفیت مناسب این کتاب‌خانه‌ها در توسعه فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۶۰ سرفصل آموزشی در کتابخانه ‌های عمومی آموزش داده می‌شود. 

یاسر تقوا، مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی گیلان هم در این دیدار به سابقه درخشان گیلانی‌ها در حوزه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی اشاره کرد و گفت: تقویت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در نسل جوان، قوای محرکه پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز