خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد؛

مشارکت ۴۴ درصدی مازندرانی‌ها در اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۴۹۱

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندرانی‌ها ۴۴ درصد در رشد اقتصادی مشارکت داشتند این میزان را ۲ درصد از شاخص کشور بیشتر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور در جلسه شورای اشتغال که با حضور معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد سرمایه‌گذاری را یکی از راهکارهای مهم تولید اشتغال عنوان کرد که می‌تواند در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری باشد؛ در طول دو سال گذشته در استان مازندران به آن توجه ویژه شده است که می‌توان به برگزاری هفت همایش سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد.

وی با تاکید بر بسترسازی و ریل‌گذاری اشتغال در مازندران تحقق این مهم را از وظایف همه دولت‌ها دانست و افزود: با بستر ساری مناسب باید به یک اشتغال مطلوب دست یافت.

استاندار مازندران یادآور شد: فارغ‌التحصیلانی در استان با مدارک عالیه هستند که حاضرند کارهای خدماتی هم انجام دهند از سوی دیگر بنگاه‌های نیاز به تخصص‌های دارند که امکان شناسایی آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی درصد فارغ‌التحصیلان افزایش چشمگیری پیدا کرده است، بطوریکه که در دو دهه گذشته در بخش افراد نیروی متخصص تولید انبوه دانشگاهی داریم.

استاندار مازندران راه‌اندازی سامانه اشتغال را مهم‌ترین راهکار برای شناسایی افراد جویای کار دانست و افزود: با این سامانه وضعیت بیکاری استان مشخص می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه موضوع اشتغال به یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها تبدیل شده است، گفت: دولت‌ها موظف به بستر سازی مناسب و با ثبات در اقتصاد و کسب و کار هستند البته نقش بخش خصوصی در ایجاد اشتغال را نباید نادیده گرفت.

وی با تاکید بر مهارت‌آموزی نبود نیروی ماهر در حوزه‌های مختلف اشتغال از جمله حوزه کشاورزی و گردشگری را از خلاءهای مهم عنوان کرد و گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید پاسخگوی نیاز کار استان و محلی برای برقراری ارتباط بین بیکاران و کارفرمایان باشد.

حسینی‌پور یادآور شد: بر اساس گزارش مرکز آمار متوسط اشتغال در دولت سیزدهم ۶۷ درصد بیشتر از دولت‌های یازدهم و دوازدهم است و بر اساس همین آمار در دو سال اخیر نرخ بیکاری یک‌درصد در کل کشور کاهش پیدا کرد.

استاندار مازندران به ۴.۱ درصدی رشد اقتصادی استان در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اتفاق مهم بعد از ۱۰ سال در مازندران رقم خورد.

حسینی‌پور با بیان اینکه مازندرانی‌ها ۴۴ درصد در رشد اقتصادی مشارکت داشتند این میزان را ۲ درصد از شاخص کشور بیشتر اعلام کرد.

وی افزود: خروج ۱۳۵ واحد تولیدی از تملک بانک‌ها، بازگشت ۱۹۸ واحد تولیدی راکد و‌نیمه تمام به چرخه تولید، کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری نسبت به میانگین کشوری، افزایش ۱۱۵ ترانزیت، اجرای طرح ملی توانمند سازی اقتصاد روستا،جلوگیری از ۳۰۰واحد تولیدی با اشتغال‌زایی حدود ۴۰ هزار نفر از اقدامات دولت سیزدهم در مازندران نام برد.

استاندار مازندران با بیان اینکه زیرساخت‌های از جمله تامین برق واحد‌های تولیدی و آب کشاورزی و شرب با چالش جدی مواجه است، گفت: برای عملیاتی شدن ۴۸ طرح زیرساختی استان ۱۱ هزار میلیارد تومان فایتچنانس در مرحله نهایی جذب قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز