خبرگزاری کار ایران

در ادامه سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی؛

وزیر جهادکشاورزی از پایانه صادراتی برنج آمل بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۱۴۳

وزیر جهاد کشاورزی با حضور در پایانه صادراتی برنج آمل، در جریان آخرین وضعیت قیمت و عرضه و تقاضای بازار این محصول استراتژیک قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در پایانه صادراتی برنج آمل، در جریان آخرین وضعیت قیمت و عرضه و تقاضای بازار این محصول استراتژیک قرار گرفت.

سیدجواد ساداتی نژاد که به همراه تنی چند نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به مازندران سفر کرده است با همراهی استاندار مازندران با حضور در این پایانه بین المللی برنج از آخرین وضعیت عرضه و تقاضای این محصول در استان مطلع شد.

مدیر پایانه صادراتی برنج آمل با اشاره به راکد بودن بازار برنج در مازندران گفت: همچنان پس از گذشت حدود سه ماه از برداشت نخست برنج در استان، شاهد کم رونقی بازار هستیم.

اسماعیل یزدان پناه از بورسی شدن محصول برنج در استان خبر داد و افزود: تاکنون حدود چهار هزار تن برنج در این بازار بصورت نقدی خرید و فروش شده است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب تولید برنج در مازندران، گفـت: با توجه به ورود برنج کشت دوم به بازار، شاهد رونق نسبی این نوع برنج هستیم.

یزدان پناه ادامه داد: شالیکاران به خصوص مازندرانی‌ها تنها از طریق فروش برنج محصول خود ارتزاق می‌کنند و همواره نسبت به قیمت متناسب با هزینه تولید دغدغه دارند.

وی ادامه داد: اگر دولت نسبت به تعیین قیمت خرید برنج ارقام پرمحصول اقدام کند به طور یقین شاهد رونق بازار برنج در دیگر ارقام نیز خواهیم بود.

مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران مستقر در آمل ۱۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد که ۵۰ هزار مترمربع آن انبار برنج و ۶ هزار مترمربع نیز واحد‌های تجاری و خدماتی، سالن معاملات است. این مرکز دارای پنجره واحد برای صادرات است و ظرفیت نگهداری، سورتینگ، بسته بندی، خرید، فروش و صادرات ۷۰۰ هزار تن برنج را دارد.

استان مازندران ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری دارد و سالانه با تولید یک میلیون و ۴۰۰هزار تن شالی و ۹۰۰ هزار تن برنج سفید، ۴۳درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز