خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

تجهیز و نوسازی ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۹۹۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آن اثرگذاری بالایی دارد.

به گزارش ایلنا، حسن عنایتی گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آن اثرگذاری بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم مازندران از اعتبارات ملی پایین است و محدودیت منابع داریم، افزود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۵۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: از لحاظ شرایط جوی و اقلیمی، هر ساله با کاهش بارندگی مواجه هستیم که تهدید جدی برای کشاورزی مازندران است.

عنایتی ادامه داد: سالانه ۳۰ هزار هکتار مزارع در معرض تهدید است و باید سهم کشاورزی مازندران از اعتبارات ملی و استانی مشخص شود.

وی یادآور شد: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تسطیح اساسی در این اراضی نیز انجام می‌گیرد و امکان دسترسی اراضی به جاده‌ها و کاشت و برداشت مکانیزه محصول تسهیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش تغییر کاربری شالیزار‌ها را از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح برشمرد و گفت: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تولید در واحد سطح افزایش و مقرون به صرفه می‌شود و از این رو تغییر کاربری اراضی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز