خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران:

رویکرد آموزش ها متناسب با مشاغل جدید خواهد بود/ در سال دانش بنیان؛ آموزش ها متحول می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۵۳۳

مدیرکل آموزش های فنی وحرفه ای استان مازندران با استقبال از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در بحث "تولید؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین" گفت: توجه به آموزش های دانش بنیان در اولویت برنامه های فنی و حرفه ای استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید حسین درویشی از تحول و انقلاب در آموزش های فنی و حرفه ای استان مازندران در سال جدید و سال آینده صحبت کرد و گفت: با اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ریاست جمهوری و خرید و تجهیز امکانات آموزشی؛ تلاش می کنیم سطح کمی و کیفی آموزش های مهارتی را ارتقاء داده و در عین حال با توسعه مشارکت بخش خصوصی در فرآیند آموزش ها؛ اتکاء خود را به منابع دولتی کاهش دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران از آموزش های مبتنی بر شیوه های نوین و دانش بنیان استقبال نموده و در عین حال نمی تواند دغدغه های خود را نسبت به تبعات توسعه اینگونه آموزش ها کتمان نماید.

درویشی اظهار می دارد: با توسعه شتاب دهنده ها درحوزه های دانش بنیان ها بیم آن داریم که مشاغل سنتی منسوخ و بسیاری از آنها تعطیل شوند بنابراین ۳۲ حرفه جدید را برای آموزش های جدید با الگوی دانش بنیان ها تعریف کرده ایم و برای توسعه آنها که قطعاً شیوه های نوین آموزش را لازم دارند؛ از نقطه نظرات و دیدگاه های اساتید و کارشناسان بهره خواهیم برد.

وی از واگذاری امور مربوط به آموزش های فنی وحرفه ای به بخش خصوصی و نظارت سازمان فنی وحرفه ای برروند آموزش ها را یکی از برنامه های مهم برشمرد و گفت: مقدمات ایجاد سه دپارتمان آموزشی صنایع چوب، مشاغل خانگی و گردشگری در استان فراهم و برای مشارکت بخش خصوصی فراخوان برگزار گردیده که با استقبال خوبی هم مواجه شده ایم.

درویشی  از گسترش آموزش های فنی وحرفه ای سیار در ۳۴ محله فقیرنشین و سکونت گاه های غیر رسمی در استان مازندران و توسعه آموزش های جوار کارگاهی برای ارتقاء مهارت جوانان و کارگران شاغل در واحدهای صنعتی به عنوان دیگر برنامه های اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان نام برد و گفت: مهارت آموزی جوانان برنامه ای بسیار مهم و عظیم است و فنی وحرفه ای به تنهایی نمی تواند این مهم را محقق سازد از این رو مشارکت تمام دستگاه ها و سازمانها ضرورت دارد.

وی رویکرد مدیران جدید وزارت تعاون و کار و سازمان آموزش های فنی وحرفه ای در مطالبه گری ازمدیران را بسیارموثردانست وگفت: ازتمام مدیران فنی وحرفه ای استان در سال جاری برنامه عملیاتی خواسته ام و تاکید کرده ام از شعار پرهیز نموده و صرفا کار کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز