خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران:

آموزش دیده های فنی و حرفه ای ۶۰ درصد جذب بازرار و اشتغال میشوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۴۰

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران از اشتغال ۶۰ درصدی جوانان آموزش دیده در بازه زمانی ۳ ماهه خبر داد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران از اشتغال ۶۰ درصدی جوانان آموزش دیده در بازه زمانی ۳ ماهه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " رضا گرزین " در مراسم رونمایی از صورتک سخنگوی هوشمند روباتیک مجتمع فنی و مهندسی آروین تک که با حضور مسئولین شهرستانی در سالن همایش های شهرداری قائم شهر برگزار شد با بیان اینکه باید به انسانهای قابلیت مهارتی بخشید و مهارت آموزی را توسعه داد افزود: در آموزش های فنی و حرفه ای حدود ۶۰ درصد اشتغال داریم و جوانان در بازه زمانی ۳ ماهه جذب بازار کار می شوند.

وی ادامه داد: مدارک در دنیای امروز اصالتی ندارند بلکه اصالت به مهارت و توانایی هایی است که به مردم می دهیم و مشکل جامعه ما با آموزش مهارتی فنی و حرفه ای حل می شود.

مدیر کل اداره فنی و حرفه ای استان مازندران به شعار امسال اشاره کرد و گفت: یکی از ابزار اقتصاد مقاومتی که از منویات مقام معظم رهبری است استفاده از آموزش های مهارتی است.

گرزین به اهداف و چشم انداز ۲۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: رسیدن به این اهداف که شکوفایی و توسعه ی کشور است مستلزم تغییر رویکرد از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش هستیم و در اقتصاد مبتنی بر دانش مهارتها و فن آوری مهمترین عامل تولید در جامعه هستند.

وی اساس علم را تجلی در عمل دانست و اظهار داشت: یکی از دست آوردهای علم روباتیک بکارگیری علم در عمل و بکارگیری توانایی فردی افراد در کار گروهی است و باید به آن توجه ویژه شود.

این مسئول بیکاری را عامل تمام مشکلات فرهنگی، اقتصادی و مشکلات عدیده اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: کلید حل تمامی این معضلات نهادینه کردن آموزش های مهارتی در جامعه می باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران رشد بی رویه ی دانشگاهها و افزایش دانشجوی بیکار را نامناسب دانست و ادامه داد: جوانان دانشجو به ازای هر واحد درسی که پاس می کنند گرایششان به شغل های یقه سفید افزایش پیدا میکند و این در حالی است که کشور ظرفیت ایجاد شغل های یقه سفید را ندارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از صورتک سخنگوی روباتیک ساخته شده توسط مجتمع فنی مهندسی آروین تک رونمایی شد.
از جمله ویژگی های صورتک سخنگوی هوشمند روباتیک می توان دانش فنی و طراحی کاملا بومی در ساخت، توانایی تحلیل و پاسخ به سوالات به زبان فارسی، توانایی یادگیری تا چند هزار کلمه، ۸ درجه آزادی شامل حرکت(سر، چشم ها و دهان)؛ استفاده از هوش مصنوعی در روبات، قابلیت صحبت استاتیک و غیره را نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز