خبرگزاری کار ایران

درنشست مشترک فعالان جامعه کارگری مازندران با مسئولان تاکید شد؛

مجلس در لایحه بودجه، معیشت کارگران وبازنشستگان را مورد توجه قرار دهد/عدالت اجتماعی با اجرای قانون، محقق خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۷۰۸

نشست هم اندیشی هیات رییسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و هیات اجرایی خانه کارگر مازندران و جمعی از مسئولان استانی با هدف بررسی مسائل و مشکلات روز جامعه کارگری و بازنشستگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست  که به میزبانی بهزیستی استان و با حضور رئیس فراکسیون کارگری مجلس برگزارشد، سرپرست اداره کل تعاون و کار استان مازندران، مدیران کل تامین اجتماعی و درمان ، بانک رفاه ، بهزیستی و مدیر شعب بیمه آتیه سازان حضور داشتند.

در این نشست هم اندیشی، میهمانان به عنوان اعضای شورای رفاه استان مازندران؛ حمایت خویش را از مطالبات برحق جامعه کارگری و بازنشستگان استان اعلام نموده و تاکید کردند که تحقق عدالت اجتماعی منوط به رفع مشکلات این دو قشر شریف و مولد است و آمادگی دارند برای محقق شدن خواسته های آنان اقدامات لازم را به عمل آورند.

در این همایش نصرالله دریابیگی،دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات مازندران و مسئولان کانون بازنشستگان این استان ضمن قدردانی از زحمات وتلاش های علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پیگیری مشکلات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی کشور و استان مازندران و همچنین تلاش جمعی مجمع نمایندگان استان تاکید کردند: ازمجلس محترم انتظارداریم دربررسی وتصویب بودجه 1401 کشور؛ مشکلات معیشتی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را مد نظر قرار داده و شورای عالی کار؛ برای افزایش منطقی مزد سال آینده تصمیماتی منطقی و مطلبق با واقعیت های جامعه اتخاذ نمایند.

آنان تاکید کردند: اجرای مواد 41 قانون کار و 96 و 111 تامین اجتماعی برای منطقی شدن مزد وبرقراری عدالت مزدی انتظار زیادی نیست و از مجموعه دولت و وزارت تعاون و کار توقع داریم در این خصوص تلاش نمایند.

تلاش دولت برای پرداخت بدهی 500 هزار میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی، پرداخت مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی شرکت آتیه سازان حافظ، حمایت از برنامه های تامین اجتماعی استان مازندران و بخش درمان این سازمان ، تامین امنیت شغلی کارگران قراردادی و نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت های پیمانکاری برای پیشگیری از تضییع حقوق کارگران ، حمایت از تولید ملی ؛ اجرای کامل طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  و...از جمله مواردی بودند که دبیر اجرایی خانه کارگر و مسئولان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران و دیگر فعالان جامعه کارگری و بازنشستگی در سخنان خود بر تحقق آنها تاکید داشتند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز