خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

اختصاص 2 هزار و 140 میلیارد ریال اعتبار به طرح تحول سلامت در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 2 هزار و 140 میلیارد ریال اعتبار به استان لرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، کوروش ساکی در نشست شورای اداری لرستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: طرح تحول نظام سلامت یک حرکت عظیم در حوزه سلامت کشور است و این طرح از اردیبهشت 93 آغاز شده و تاکنون 2 هزار و 140 میلیارد ریال اعتبار به آن در استان لرستان  اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پیش از دولت تدبیر و امید بیماران از سرگردانی در بیمارستان‌ها و نبود زیرساخت، وجود بازارهای قاچاق دارو و زیرمیزی رنج می‌بردند، اظهار داشت: در حال حاضر حمایت از پزشکان متخصص در دستور کار است و بیش از 300 پزشک مقیم در مناطق محروم استان لرستان فعالیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه 60 درصد بیمارستان‌های کشور قدیمی هستند، گفت: تاکنون 700میلیارد ریال در راستای تعمیرات بیمارستان های استان لرستان هزینه شده است.
 
کاهش 15 درصدی زایمان سزارین در لرستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: 51 هزار زایمان طبیعی در استان لرستان انجام شده و زایمان سزارین 15 درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در حال حاضر لرستان جزو پنج استان بهره بردار از پایگاه هوایی در کشور است.

به گفته وی یکهزار و 40 میلیون ریال تجهیزات بیمارستانی در لرستان خریداری شده است و در حال حاضر یکهزار و 800 تخت در سطح استان وجود دارد.

ساکی ادامه داد: به ازای هر یکهزار نفر یک تخت در استان لرستان وجود دارد در حالیکه میانگین کشوری حدود 1.5 تخت است.

وی افزود: یکهزار و 335 تخت اضافه می شود و تعداد تخت های بیمارستانی استان 94 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: حضور خیرین سلامت در استان لرستان انقلاب عظیمی بود و اعتبار استان از 150 میلیارد ریال به 850 میلیارد ریال رسید.

وی گفت: 550 میلیارد ریال حوزه های مشارکت های اجتماعی در استان لرستان درعرصه بیمارستان سازی و فضاسازی کمک کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز