خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در آیین تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی:

عدالت بهداشتی و درمانی در اصفهان برقرار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۶۷

غلامرضا اصغری بعنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معرفی و از زحمات شاهین شیرانی رییس سابق این دانشگاه در هشت سال گذشته قدردانی شد.

ایلنا: استاندار اصفهان در آیین تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: جامعه بهداشت و درمان اصفهان نیازمند مهندسی مکانی در خدمات است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور گفت: عدالت بهداشتی و درمانی در اصفهان برقرار نیست و نقاطی را داریم که هیچ دسترسی به مراکز بهداشتی و پزشک ندارند، ‌ لذا نیازمند به شکل‌گیری مهندسی مکانی روی خدمات بهداشتی و درمانی هستیم

استاندار اصفهان پیاده سازی عدالت بهداشتی در جامعه را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر نیازمند تغییر و تحول در زمینه های بهداشتی هستیم و تحقق این مهم همت و جدیت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی را می طلبد.

وی با بیان اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی فقط رییس یک دانشگاه نیست و روی تک تک افراد جامعه اثر می‌گذارد، اذعان داشت: تمام افرادی که برای ریاست این دانشگاه مطرح بودند همگی از بزرگان رشته پزشکی بوده و نهایتا دکتر اصغری انتخاب شد.

وی از رشد بیماری‌های خاص در استان سخن گفت و تأکید کرد: باید از نظر علمی مشخص شود که آیا آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی نرخ بیماریهای خاص را افزایش داده است یا خیر؟

استاندار اصفهان ادامه داد: در صورت تأیید این موضوع توسط وزارت بهداشت، ‌ مطمئنا برخورد جدی‌تری با ارگان‌های آلاینده صورت خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: اگر نیروگاه‌های اطراف اصفهان یکی از عوامل اصلی شناخته شوند یا باید به تغییر سوخت اقدام نمایند یا اینکه جایی در کنار کلان‌شهر اصفهان نخواهند داشت.

رسول زرگرپور اضافه کرد: آلودگی هوا حق مردم اصفهان نیست و تعهد می دهیم که اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهیم.

مدیر ارشد استان عدالت در بهداشت و درمان را یکی از اساسی‌ترین موضوعات برشمرد و یادآورشد: نقاطی را در استان اصفهان داریم که سه ساعت با یک مرکز درمانی فاصله دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود این همه روستای دور افتاده هنوز اصفهان را برخوردار می‌نامند و تأکید کرد: برای رفع این مشکلات نیاز به مهندسی مکانی درخصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی داریم.

زرگرپور بیمه را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در بخش سلامت دانست و خاطر نشان کرد: تبعات مشکلات بیمه‌ای همیشه گریبان وزارت بهداشت را می‌گیرد و امیدوارم که وزارت بهداشت در این خصوص تصمیم جدی اتخاذ کند.

وی در خصوص رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: رییس این دانشگاه، نماینده دولت روحانی با شعار اعتدال است و باید از همه نیروهای کاردان و متعهد با هر گرایشی استفاده نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز