خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان:

افزایش ۱۳۸ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز دراصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۹۴

از اول امسال تاکنون۷پرونده از پزشکان زیر میزی بگیر به تعزیرات استان وارد شده است که پزشکان متخلف در استان اصفهان بر حسب شکایت دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر استرداد مبالغ اضافی دریافت شده به پرداخت جریمه از۴ تا ۱۰میلیون تومان در حق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: از اول امسال تاکنون۷پرونده از پزشکان زیر میزی بگیر به تعزیرات استان وارد شده است که پزشکان متخلف در استان اصفهان بر حسب شکایت دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر استرداد مبالغ اضافی دریافت شده به پرداخت جریمه از۴ تا ۱۰میلیون تومان در حق دولت محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا صالحی با اشاره به اینکه در کلانشهر اصفهان که بعد از تهران به عنوان یکی از قطب‌های اصلی پزشکی کشور مطرح است، افزود: شاید تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد، در این راستا شاید گزارشات مردمی از تخلفات پزشکان اصفهانی، بتواند در شناسایی بهتر این دسته از پزشکان و اعلام آمار درست آن‌ها کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه در این راستا پروانه مطب برخی از این پزشکان نیز براساس حکم تعزیرات حکومتی استان لغو شده است، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند به صرف احساس اجحاف از سوی داروخانه‌ها، موسسات پزشکی، بیمارستان‌ها و مطب‌ها به شعبه‌های دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی استان مراجعه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با اشاره به خبری که به تازگی وزیر بهداشت و درمان در مورد استفاده از روغن پالم در شیرهای پرچرب ارائه کردند گفت: در این مورد گزارشی تاکنون در اصفهان واصل نشده است. البته اهمیت جسم و جان و سلامتی مردم ایجاب می‌کند که بطور کلی دستگاه‌های نظارتی اعم از شبکه‌های بهداشت و درمان و تعزیرات حکومتی، فعالیت واحدهای تولید مواد غذایی را رصد کنند.

صالحی تاکید کرد: مهم‌ترین پرونده‌هایی که طی چند ماه اخیر در شعب تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی واقع شد، پرونده عرضه خارج از شبکه سوخت به میزان ۳۰ هزار لیتر بوده که فرد متخلف علاوه بر توزیع سوخت مکشوفه در شبکه، به پرداخت جریمه‌ای معادل ۴۸۰ میلیون تومان در حق صندوق دولت محکوم شده است.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات، یک واحد صنفی متخلف که مواد غذایی فاقد کیفیت را عرضه می‌کرد به پرداخت جریمه‌ای بیش از ۱۹۶ میلیون تومان در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان تصریح کرد: در خصوص تخلف گران فروشی نیز یک واحد صنفی فروش آهن آلات به پرداخت مبلغ ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در حق صندوق دولت و ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در حق شاکی خصوصی محکوم شد.

صالحی به اقدامات این اداره کل از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مردادماه اشاره کرد و گفت: طی این مدت بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده در بخش‌های مختلف اعم از کالا، خدمات، بهداشت، دارو، درمان و تخلفات بخش کالا و ارز رسیدگی شده است.

وی تعداد پرونده مختومه شده طی این مدت را بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ فقره برشمرد و اظهار داشت: میزان محکومیت این پرونده‌ها بیش از ۱۲۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان فراوانی تخلفات را مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت اصول و مقررات بهداشتی عنوان کرد و گفت: در بخش مبارزه با تخلفات بهداشتی، دارو و درمان تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد و در بخش مبارزه و با تخلفات قاچاق کالا و ارز تعداد پرونده‌ها ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در بخش کالا و خدمات تخلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مردادماه، تعداد پرونده تخلفات قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

صالحی افزود: از ابتدای سالجاری تا نیمه مرداد، حدود سه درصد از تخلفات رسیدگی شده در شعب تعزیرات حکومتی استان مربوط به کم فروشی واحدهای تولیدی و توزیعی است.

وی همچنین برخورد با شرکت مدیران خودرو با ۳۰۰ شاکی و تحویل ۲۰۰ خودرو به شاکیان را از دیگر اقدامات این اداره کل از ابتدای سالجاری تا نیمه مرداد عنوان کرد.

وی با تاکید بر مبارزه جدی بر قاچاق کالا و ارز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد شعب ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز در مرکز استان از یک شعبه به چهار شعبه افزایش یافته است وهم اکنون اصفهان دارای ۲۵ شعبه تعزیرات حکومتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز