خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان دربازدید از بیمارستان الزهراء عنوان کرد:

وجود برخی تنگ نظری‌ها باعثنپرداختن بُعد بین‌المللی بخش درمان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۴۷

نپرداختن به بُعد بین المللی بخش درمان استان اصفهان، جفایی بزرگ به بخش بهداشت و درمان این استان است.

استاندار اصفهان، با بیان اینکه عدم پرداختن به بعد بین المللی بخش درمان استان اصفهان، جفایی بزرگ به بخش بهداشت و درمان استان است، گفت: وجود برخی تنگ نظری ها در این بخش، سبب مغفول ماندن بخش توریسم درمانی در استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، در بازدید از بخش های مختلف مرکز آموزشی - درمانی تخصصی و فوق تخصصی الزهرا(س) از جمله بخش های ICU، جراحی اعصاب، جراحی، ریه، ارولوژی، اورژانس بازدید کردواز پدر شهیدان یاسینی(پدر ۳ شهید و یک جانباز) نیز عیادت کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته و همچنین اجرای طرح سلامت وضعیت بهداشت و درمان استان بهبود یافته و از بحران خارج شده است، اظهار داشت: وضعیت بهداشت و درمان استان همچنان با وضعیت مطلوب و ایده ال فاصله ی زیادی دارد.

زرگرپور افزود: طبق تصورات عمومی، مرکز آموزشی - درمانی الزهرا(س)، بیمارستان منطقه ای و فرا استانی است و باید گفت که این یک تصور درست است و مسئولان کشوری باید در خصوص هزینه های این بیمارستان توجه ی بیشتری داشته باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ هزار مراجعه به این بیمارستان صورت گرفته است، گفت: در سال ۹۲ از ۷۰ هزار پرونده ی بستری تشکیل شده در این بیمارستان، ۱۰ هزار مورد مربوط به مراجعه کنندگان از خارج استان بوده است. در سال گذشته ۵ هزار و ۴۴۰ عمل جراحی اورژانس و ۲۱ هزار و ۱۶۶ عمل الکتیو در این مرکز انجام شده است.

مدیر ارشد استان با اشاره به رفت و آمد ۱۰ هزار نفر در روز در این مرکز گفت: روزانه در حدود ۲۰۰ بیمار جدید در این مرکز بستری می شوند و به طور میانگین ۳۰۰ بیمار نیز به درمانگاه مراجعه می کنند که۴ هزار پزشک، پیراپزشکی و کادر درمانی، فنی و خدماتی در این مرکز به بیماران سرویس می دهند.

زرگرپور، با بیان اینکه این بیمارستان مجموعه ای عظیم با عملکرد خوب و مطلوب است؛ افزود: متاسفانه این مرکز در برخی از تجهیزات و امکانات با مشکل مواجه است. عدم پرداختن به بعد بین المللی بخش درمان استان اصفهان، جفایی بزرگ به بخش بهداشت و درمان استان است.

وی اظهارداشت: متاسفانه استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم و همچنین وجود کادر پزشکی مجرب و ماهر نتوانسته است در سطح بین المللی جایگاه قابل قبولی داشته باشد و بحثتورسیم درمانی در استان مغفول مانده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: حداقل ۱۰ درصد از مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) باید VIP به معنای واقعی باشد و به بیماران خارج از کشور سرویس دهد. وی برخی از تنگ نظری ها در این بخش را سبب مغفول ماندن بخش توریسم درمانی در استان عنوان کرد.

زرگرپور با اشاره به کمبود آب و آلودگی هوا در استان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، محور توسعه ی استان باید از صنعت و کشاورزی فاصله بگیرد و به سمت خدمات پیش برود و باید برای توسعه ی بیشتر استان، در بخش توسعه ی خدمات متمرکز شویم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان آمادگی دارد که برای سرمایه گذاران توسعه ی بخش تورسیم درمانی، فرش قرمز پهن کند، گفت: توسعه ی این بخش می تواند موجب رونق استان در تمام ابعاد و به خصوص بخش پزشکی و درمانی استان شود.

استاندار اصفهان افزود: مسائل و مشکلات جانبی در این خصوص باید احصاء شود و با اولویت بندی موضوعات نسبت به رفع موانع تلاش کنیم.

مدیر ارشد استان افزود: طبق مدارک موجود هزینه های درمان بیماران در استان اصفهان نسبت به تهران و بسیاری از مراکز استان های دیگر کمتر است و همین امر باعثشده است که استان اصفهان میزبان بیماران مراکز استان های دیگر به خصوص استان های همجوار باشد.

استاندار اصفهان گفت: خوشبختانه سیاست دولت تدبیر و امید رسیدگی بیشتر به وضعیت بهداشت و درمان کشور است و مدیریت استان نیز همین سیاست را با قوت دنبال خواهد کرد.

رئیس مرکز آموزشی - درمانی تخصصی و فوق تخصصی الزهرا(س) نیز در این جلسه گفت: با وجود اینکه این بیمارستان یک ششم تخت های استان را به خود اختصاص داده است ولی در عمل یک سوم بیماران بستری استان را پوشش می دهد به طوری که ۳۵ درصد از جراحی های اورژانس و ۲۲ درصد از جراحی های الکتیو استان در این بیمارستان انجام می شود.

در این جلسه معاونین دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان الزهرا(س) گزارش کاملی از تعداد مراجعین، سیستم پذیرش، امکانات و تجهیزات بخش تخصصی و فوق تخصصی و همچنین مشکلات و مسائل مربوط به این بیمارستان را به جلسه ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز