خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

بیش از 6 هزار شهید حجت واضحی بر وفاداری و شجاعت مردم لرستان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۱۱۴

فرمانده کل سپاه گفت: فرزندان این استان با دستانی بلند دشمنان را در هم شکستند و بیش از 6 هزار شهید حجت واضحی بر بیعت، وفاداری، فداکاری، غیرت، شجاعت و ایثار مردم لرستان است.

به گزارش ایلنا،  سردار سرلشکر حسین سلامی روز شنبه - شش آبان ماه -  در  کنگره ملی شش هزار و 555 شهید لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاه مقدس، مدافعان حرم به ویژه شهدای استان لرستان اظهار داشت: خداوند بزرگ را صمیمانه سپاسگزارم که امروز در این لحظه‌های سرشار از معنویت و روحانیت، ما را به میزبانی برای تجلیل از حماسه‌های جاودان شهیدان و به مهمانی لاله‌های سرافراز سرزمین جهاد و شهادت راه داد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اند‌رکاران کنگره شهدای لرستان افزود: امام خامنه‌ا ‌ی کامل‌ترین توصیف را از شخیصت مردمان این استان را داشت، و اینجا سرزمین کوه‌های ‌سربلند و استوار و برافراشته است، سرزمین آبشارهای زلال  است، دقیقا این صفات برای مردمان استان لرستان هم عینت دارد، مردمان این استان ‌تجسم فضلیت‌ها و عظمت‌ها و درخشش‌ها هستند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مردمان این استان مردمانی غیو‌ر، قدر‌تمند و تجسم غیرت ابوالفضلی، وفاداری، فداکاری، و جوانمردی هستند، تصریح کرد: اینها یک حقیقت دائمی است و همگان به آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه مسیح کردستان شهید بروجردی بیرق‌‌دار جهاد سخت بود، ادامه داد: این شهید بزرگوار اسوه اخلاق و صبر بود، شهدای دیگر این استان در دوران دفاع مقدس همگی اسوه اخلاق و غیرت بودند.

سرلشکر سلامی با تجلیل از مقاومت مردم لرستان اضا‌فه کرد: معامله بزرگی که شهدا با خداوند کردند به آرزوی خود رسید و در جوار حق روزی خوار شدند تا حیات ابدی پیدا کنند تا اسلام اسرافراز باقی بماند تا کفار نتوانند بر سرنوشت ما تسلط یابند و این ایثار شهدا تا ابد ماندگار شد.

وی با اشاره به صبر و ایثار خانواده شهدا خاطرنشان کرد: خانواده شهدا جان جان خود را فدا کردند اما چقدر اخلاص میخواهد که زیباترین گوهر وجود خویش را برای عظمت اسلام فدا کند. عطمت و صبر خانواده شهدا در ین مسیر شهادت بسیار بزرگتر از شهادت فرزندانشان است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر اسلام ماند و درخشید و احکام الهی پیاده‌سازی شد، از درخشش این شهیدان بود، گفت: در صحنه نابرابری جنگیدیم و طبق پیش‌بینی‌ها‌ شکست می‌خوردیم و دشمنان بر ما غالب می‌شدند، اما شهدا در میدان نابرابر پا گذاشت و از هیبت دشمنان نترسیدند اینها بودند که کشور را از خطر ذلت و اشاره دوباره نجات دادند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه پیروزی‌های شگفت‌انگیز مقابل دشمنان به دست آوردیم، خاطرنشان کرد: ابعاد عظیم جوانان رشیدمان در دفاع مقدس و در مقابل قدرت استکباری فراموش نخواهد شد و تاریخ دیگر این نوع ایثارگری‌ها را به خود نخواهد دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز