خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از یک هزار 600 نفر در لرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۳۸۶

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال تعداد یک هزار 697 نفر بیمه بیکاری در استان دریافت می‌کنند.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی  شغل خود را از دست می‌دهند زیر چتر بیمه بیکاری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه مانند سیل و زلزله از کار بیکار شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه و در صورت متاهل بودن حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های بیمه بیکاری توسط مراجع رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار می‌گیرند، افزود: طی شش ماهه نخست امسال تعداد 943 پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیئت‌های تشخیص رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به کاهش پرونده‌های بیمه بیکاری در استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار 697 می‌باشند که به صورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

ناصری نیا به کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برقراری مقرری بیمه بیکاری در شش ماهه نخست امسال تعداد 603 نفر است که در مدت مشابه سال قبل 1850 نفر بوده است که کاهش محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مهارت  آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب و کار برای آینده فراهم شود خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سالجاری تعداد 197 نفر در این راستا در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.  

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه است که سهم به سزایی در فرآیند تولید و توسعه دارند و ایجاب می‌کند زمانی که به‌صورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

ناصری نیا به درخواست کارگران متقاضی بیمه بیکاری از طریق سامانه روابط کار اشاره کرد و بیان کرد: بررسی پرونده‌ها و معرفی به سازمان تامین اجتماعی کاملا بصورت غیر حضوری و سیستمی انجام می‌گیرد و در پایان مراحل رسیدگی برای متقاضی پیامک ارسال شد تا از روند کار و مرحله بررسی پرونده خود مطلع شود.

وی تاکید کرد: شخص بیکار شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا 30 روز از تاریخ وقوع بیکاری به دفاتر کاریابی مراجعه، دخواست بازگشت بکار و بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز