خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کار استان خبر داد؛

برگزاری مانور سراسری روز ایمنی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۴۴۹

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از برگزاری مانور بازرسی در استان به مناسبت روز ایمنی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز دوشنبه - سوم مهرماه - در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز ایمنی و آتش نشانی مصادف با 7 مهر ماه اظهار داشت: با توجه به وظیفه ذاتی وزارت کار در خصوص صیانت از کارگر و کارفرما که ایمنی و بهداشت کار نیز از مهمترین وظایف این وزارت است، اولویت این اداره کل در واحدهای اقتصادی پیشگیری از حوادث ناشی از کار است که بازرسان کار با بازرسی‌های دوره ای و موردی از بنگاه‌های اقتصادی استان در این راستا آموزشها و تذکرات لازم را به کارگران و کارفرمایان ارائه می‌کنند.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان همزمان با سراسر کشور برگزار و مواردی در خصوص حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی، اقتصادی و کارگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه بیان کرد: همکاران حوزه بازرسی کار در این برنامه به منظور بازدید از پروژه‌های ساختمانی با هماهنگی شهرداری‌ استان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان، به انجام بازرسی از کارگاه ‌های پرخطر اقدام خواهند کرد.

ناصری نیا گفت: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در این مانور ضمن شناسایی نواقص غیر ایمن، اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار از اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز